Ik ben weer begonnen met de hobby nadat deze een paar jaar op de planken heeft gelegen. Ik heb niet heel veel ruimte om een grote baan te bouwen maar ik heb wel een schaduwstation erin gepland. Nu is mijn vraag is dit ontwerp geschikt om bv een dynamisch station te maken. Of zouden jullie dit met "normale" blokken doen? En als ik het goed begrepen heb hoef ik hiervoor maar twee lichtsluizen te plaatsen toch?
Denk dat het schaduwstation helemaal geen nut heeft, als de loc immers een maal op de cirkel komt en rijd komt hij nooit meer in het schaduwstation. [;)
De cirkel is een klimspiraal ik heb de tekening even aangepast. Klopt mijn gedachte van de lichtsluizen? Ik ben er voorlopig nog niet aan toe ik ben nu eerst een ovaal aan het maken met twee inhaalsporen om de basis van koploper onder de knie te krijgen
Ik ga kijken waar ik de onderdelen kan bestellen voor de lichtsluis. Ik zag namelijk dat er op sommige componenten een lang levertijd zit. Ondertussen kan ik dan met mijn ovaal aan de gang en dit zo langzaam uitbreiden.
Ik heb dat al begrepen nadat ik diverse onderwerpen heb gelezen hierover op het forum. Ik denk ook dat ik op ten duur hiermee ga experimenteren Maar eerst maar eens de basis onder de knie krijgen met een ovaal en inhaalspoor en dan rustig verder.