Dat kan. Bij de telfunctie in het tabblad "output" kun je aangeven welke logische actie waar moet zijn op basis van de waarde van de teller en bij welke waarde dat moet gebeuren. Die logische actie kun je vervolgens als voorwaarde gebruiken in een variabele route.
de logische acties; opstelspoor 01 - blok 26 inrijden t/m opstelspoor 15 - blok 42 inrijden bij deze logische acties kan ik geen variabel route selecteren
telfunctie; inrijden schaduwstation, hier heb ik op het tabblad output de logisch acties geselecteerd met de bijbehorende tellerstand die de desbetreffende logische actie moet activeren
Werkt het nu wat je wilt of nog niet? Zo niet, dan zou ik beginnen met je tot een of twee sporen te beperken en als dat werkt pas uitbreiden naar de overige sporen. En mocht je dat nog niet hebben gedaan, in het menu 'rijden' kun je kiezen om de uitkomst van tellerfuncties en logische acties te laten zien. Vooral die teller kan wel een uitdaging zijn om op het juiste moment te verhogen en verlagen.
quote:Oorspronkelijk geplaatst door prehorst bij deze logische acties kan ik geen variabel route selecteren
Dat hoeft ook niet, je selecteert de logische actie bij de variabele route. Het is dus voor de variabele route een voorwaarde.