Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 67 / Bezoekers Vandaag: 3425
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Lok geeft blok pas laat vrij.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 07 jan 2016 :  02:28:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Op mijn baan doet zich (soms) het volgende probleem voor, soms wordt een blok pas vrij gegeven als de trein al twee blokken verder is. Het vervelende is dat het niet altijd gebeurt. Meestal als de trein van 31 of 32 via 2 naar 41 of 48 rijdt. Soms ook als hij van 30 via 5 naar 41 rijdt. Of zoals nu te zien is in de bijgevoegde database, van 47 via 2 naar 32 gaat. De voorgaande blokken worden vrijgegeven als de lok op de laatste bezetmelder komt van het derde blok.
Is er iemand die weet hoe dat komt?

Bedankt voor de hulp zovast.

Groeten

Loet

Download Attachment: 20151292140.bck
204,87 KB

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2016 :  11:40:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, dat heb je toch echt zelf zo ingevuld/aangegeven.
In blok 2 heb je bij aanvullende blokgegevens aangevinkt dat een trein die langer is dan 200 cm een stopverbod heeft het blok en de wisselstraat bezet moet houden.

Dus als het soms voorkomt dan is die trein langer dan 200cm. als het niet voorkomt is de trein korter.
Geen enkele verrassing.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 07 jan 2016 :  14:51:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim

Bedankt Wim, dat is duidelijk, ik had me nooit gerealiseerd dat je dan eigenlijk 3 blokken vasthoud, maar ja dat klopt inderdaad.
Maar dan nu de volgende vraag: Sommige van mijn treinen hebben bijna dezelfde lengte als het perron. Bovendien rijden ze langzaam omdat ze langs het perron gaan stoppen. Als ik nu de wisselstraat vrij geef als de trein op de laatste bezetmelder aankomt, dan gebeurt het dat de wissel omgezet wordt terwijl er nog wagens op rijden.
Is er een manier om bijvoorbeeld de achterliggende wisselstraat pas vrij te geven als de trein tot stilstand is gekomen?

Groeten

Loet

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2016 :  18:37:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Loet,

Zo te lezen is je trein gewoon te lang, of anders is je spoor te kort tot aan de stopmelder, de afstand vanaf het begin van de aankomstmelder en het begin van de stopmelder is de lengte van de trein die er maximaal oppast.

Je trein moet dus met de achterkant gelijk zijn met het begin van de aankomstmelder, als hij de stopmelder bereikt, is dat niet het geval dan heb je het probleem welke je nu ervaart.
Meestal is 1 plus 1 2 maar kan ook 5 of 11 zijn ;)

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 07 jan 2016 :  18:47:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim

Ik was er al bang voor dat dat het antwoord zou zijn.

In ieder geval bedankt.

Groeten

Loet

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina