Auteur |
Onderwerp  |
|
Marcobello
103 berichten |
Geplaatst - 11 mrt 2015 : 23:56:29
|
Beste mensen,
Het volgende doet zich voor op mijn baan. Terwijl een wisselstraat gereserveerd is voor een trein die over de wissels zal gaan, gaat er wat mis door een ontsporing. Ik kan niet anders dan de treinen stoppen en de ontspoorde trein van het spoor halen. Wanneer ik weer wil beginnen rijden, blijft die wisselstraat gamarkeerd als gereserveerd. Wanneer ik ze via initialisaties (bezette wisselstraat) wil weghalen, vertelt Koploper me dat er geen wisselstraat vrij te geven is. Enkel wanneer ik bij de initialisaties alle standen schoon en de treinen opnieuw aan een blok toewijs, krijg ik alles weer aan het rijden. Mijn vraag: is er een manier om die gereserveerde wisselstraat simpelweg opnieuw vrij te geven? Bedankt voor de hulp. Marc |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2015 : 00:07:25
|
Zeker wel, als je de trein uit het blok verwijderd of automatisch rijden stopt via het betreffende scherm en optie, heb je ook de mogelijkheid de wisselstraat vrij te geven. Heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 12 mrt 2015 00:09:30 |
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2015 : 09:22:32
|
Hallo Marc,
klik op het knopje vrijgeven wisselstraat (soort van kruisje 3e van links) in het locomotiefvenster van de verwijderde locomotief, zie bmp bestand,
met vriendelijke groet,
Walter
Download Attachment: rijwindow.bmp 778,38 KB
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
Bewerkt door Wissels op 12 mrt 2015 09:25:05 |
 |
|
Marcobello
103 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2015 : 11:07:36
|
Beste mensen,
Een en ander geprobeerd met jullie suggesties (waarvoor dank). Wat blijkt? Wanneer ik in het locomotiefvenster klik op het eerste kruisje van links, koos ik altijd voor verwijderen locomotief. Daarna lukte me het vrijgeven van de wisselstraat niet meer. Wanneer ik echter kies voor "stop automatisch rijden", kan ik wel de knop voor het vrijgeven van de wisselstraat bedienen. het is dus gelukt. Nogmaals bednakt.
Marc |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2015 : 12:29:54
|
Marc,
Ook na het verwijderen uit het blok, kun je de wisselstraat vrijgeven. In beide gevallen moet je de wisselstraat vrijgeven, en dat werkt hier al bijna 15 jaar zo.
Mvg Wim
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 12 mrt 2015 12:31:06 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|