Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 76 / Bezoekers Vandaag: 1899
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 23102
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Is het mogelijk een bezetmelder over te slaan?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

veen

Netherlands
3 berichten

Geplaatst - 09 mrt 2015 :  23:02:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Sinds enige dagen ben ik mijn baan aan het automatiseren met Koploper. De baan is verdeeld in vier blokken, elk blok heeft drie bezetmelders en elk blok is verdeeld in drie secties. Nu heb ik een s88 waarvan de derde ingang fout werkt: deze geeft continue een bezetmelding, ook al staat er geen loc op de baan. Het maakt in deze niet uit welke sectie ik op ingang drie aansluit, meteen heb ik een bezetmelding, zowel in mijn Ecos als in Koploper. Ik heb dus, naar ik aanneem, geen fout gemaakt in de installatie en isolatie van de secties. De overige bezetmelders werken prima. Nu heb ik Koploper de bezetmelding per blok aangemaakt en ik heb bezetmelder 1.03 overgeslagen. Nu komt mijn probleem: al dagen krijg ik continue per sectie een spookmelding. Rijden is hierdoor niet mogelijk. Ik heb Koploper zo basic mogelijk ingericht, veel gelezen op dit forum maar kan niet vinden waar ik de fout heb gemaakt. Ik ben bang dat de "defecte" S88 nu de boosdoener is. Mijn vraag is: weet een van u of het mogelijk is in Koploper een bezetmelder over te slaan of verwacht Koploper een ritmische volgorde? Mijn volgorde is 1.01, 1.02, 1.04, 1.05. Moet dit toch 1.01, 1.02, 1.03, 1.04 zijn ook al is bezetmelder 1.03 niet aangesloten.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Niels Veenhuizen

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2015 :  23:09:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja hoor dat is geen enkel probleem, niemand zegt dat het je ze opvolgorde moet gebruiken, je mag per blok melders gebruiken van verschillende terugmeld modules. En meldpunt 1.03 kun je uitsluiten voor spook detectie, zit een speciaal menu voor in koploper.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 09 mrt 2015 23:11:04
Ga naar bovenaan de pagina

veen

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2015 :  23:16:46  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste Wim,

Dank je wel voor je reactie. Betekent dit dat ik de spookmelding voor meldpunt 1.03 daadwerkelijk uit moet sluiten en dat hier mijn "probleem" in kan zitten?

Met vriendelijke groet,

Niels

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 10 mrt 2015 :  01:08:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Niels,

Uit je verhaal kan ik niet echt opmaken wat het probleem veroorzaakt en hoe het nu in koploper is aangegeven.
Maar je kunt 1.03 gewoon overslaan. Als 1.03 verder geen bezetmelding geeft hoef je die niet uit te sluiten, maar nogmaals dat kan ik niet opmaken uit het verhaal.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

veen

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 11 mrt 2015 :  14:41:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt weer voor je reactie. Gisterenavond nog eens goed de beginnershandleiding Koploper doorgelezen en bij "onderhouden blok" de vinkjes voor keren aangezet. Ik rij mijn sporen vanuit twee richtingen en ik denk dat ik niet alles correct hebt ingegeven in Koploper waardoor ik de spookmeldingen kreeg. De spookmeldingen zijn opgelast maar vanavond weer verder puzzelen om het geheel vlekkeloos te laten rijden; nu keren treinen halverwege mijn baan terwijl een een ronde rijden ook mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Niels Veenhuizen
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina