Auteur |
Onderwerp  |
|
nighthawk
Netherlands
47 berichten |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 14:29:13
|
Hallo mede forum leden
ik heb een Loc ( een CFL Cargo van Piko ) de decoder is nummer 4 in TC geef hij ook aan decoder nummer 4 in Koploper , het rijwindow geeft ook nummer 4 aan maar als de trein in een baanvak is , geef die nummer 1 aan heb van alles geprobeerd decoder opnieuw naar 4 programmeren verwijdert van de baan en er opnieuw in geplaatst de baanvak blijft aangeven dat Loc 1 in desbetreffende baanvak bevind wat is er fout gegaan ( of zit er een BUG in versie 8.5 ?)
Vr. Gr. Fred
Vr. Gr. Fred |
|
phdirk
Netherlands
2604 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 15:10:08
|
Hallo Fred,
Zet je database eens op het forum, dan kunnen we kijken of daar ergens de fout zit. Heb je misschien in het TC nog een virtueel adres 1 gekoppeld aan decoder 4. Dat zou nog de verwisseling kunnen veroorzaken, maar dat is niet te zien in de database. Koploper denkt in ieder geval dat het decoderadres 1 is.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 20 feb 2015 15:10:38 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 15:24:40
|
Nee Fred, dat is geen BUG in koploper, dat is een fout die je zelf maakt. Database plaatsen, dan kunnen we een gerichter antwoord geven, want dan zien we wat je gedaan hebt of doet.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
nighthawk
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 16:12:56
|
sorrie voor het vergeten van mijn database
zal het er straks even opzetten
maar een loc is bij mij decoder 1 desbetreffende decoder is 4 en geeft 1 aan op de baan
als decoder 4 rijdt blijft decoder 1 gewoon stil staan maar geeft aan dat 1 rijdt in plaats van 4
zal als ik thuis kom het des betreffende database erbij plaatsen
Vr. Gr. Fred
Vr. Gr. Fred |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 16:43:31
|
Fred,
Nou Fred het zal allemaal wel, maar hier kan ik werkelijk geen touw aan vastknopen, ik vraag me af of je het zelf wel begrijpt. Waarschijnlijk niet want anders had je deze situatie niet.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
nighthawk
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 16:44:51
|
Hallo Mede Forum leden
hier mijn BCK
Download Attachment: Nighthawk.bck 44,67 KB
nogmaals mijn dank
Vr. Gr. Fred |
 |
|
nighthawk
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 16:56:22
|
ik bedoel dus
loc 1 word in het blok aangegeven als 1 loc 4 word in het blok ook aangegeven als zijnde loc 1
maar anders laat maar zoek het wel een keertje uit ze rijden en maken nog geen brokken
Vr. Gr. Fred |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
nighthawk
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2015 : 17:10:08
|
dan zal het wel ergens in de Laptop zitten
ik heb ook even gekeken op een andere computer en U heeft gelijk Wim daar word hij ook als 4 aangegeven en loopt netjes mee maar even de laptop gaan onderzoeken
alvast bedankt voor de reacties en de geboden hulp
Vr. Gr. Fred |
 |
|
|
Onderwerp  |
|