ik heb al een testbaan gemaakt en koploper aan het uit proberen geweest
nu wil ik een grotere baan gaan maken ( heb nog niet alles voor elkaar maar word langzaam besteld ) nu ben ik al wel bezig geweest om de baan in koploper te gaan plaatsen nu dacht ik dat je zonder comunicatie met twincenter kon laten rond rijden zonder een baan ik heb het geprobeerd om te gaan testen op mijn hoofd computer ( zonder aansluiting op de baan ) en op de laptop ( met aansluiting op mijn testbaan ) maar er gebeurt helemaal niets ( zie geen lijnen kleuren of bezet melders op lichten ) kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe ik wilde graag gaan testen of ik alles goed heb aangelegd en of ik ergens nog problemen kon gaan tegen komen
Wat jij verkeerd doet, kunnen we moeilijk inschatten. Maar testen zonder communicatie kan op twee manieren: - ga naar algemeen -> globale instellingen en zet een vinkje bij "testen zonder communicatie". - ga naar algemeen -> instellingen per database -> algemeen-1 en zet het poortnummer op "testen"
Bij de 1e manier geldt het voor alle databases op je pc, bij de 2e manier alleen voor de gekozen database. En daarna werkt koploper (bijna) hetzelfde alsof je wel echt een trein laat rijden.
Als je dit allemaal gedaan hebt en je ziet nog steeds niks gebeuren, zou het nog kunnen dat je bij instellingen per database -> algemeen-1 geen vinkje hebt staan bij "bij testen genereer bezetmeldingen". Als dat ook goed staat en het nog steeds niet werkt, zal je database vermoedelijk niet kloppen.
Als je database na de aanwijzingen van Huub nog steeds niet goed werkt, zit het, zoals Huub ook aangeeft, ergens in de database zelf. Zet die dan eens op het forum, dan kunnen we eens met je meekijken waar de problemen zitten.
Ik had een grote fout gemaakt Ik was vergeten de meldpunten toe te wijzen daar had ik compleet overheen gewerkt en vergeten nu draait hij als een tierelier 5 treinen rijden vlekkeloos
nu verder alvast uitwerken dat zodra de bouw afgemaakt kan worden de treinen meteen hun rondjes kunnen rijden