Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 267 / Bezoekers Vandaag: 3228
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 704
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rollende landstrasse
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ton rijnaard

Netherlands
50 berichten

Geplaatst - 08 feb 2015 :  21:24:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede koploper gebruikers.

Wie kan mij op weg helpen.
Ik ben bezig om een auto (MCC) op een trein te laten rijden.
Wie kan mij op weg helpen of ik een combinatie kan maken tussen trein en autobaan. ik heb in de autobaan een stuk getekend en wil hier nu ook een stuk spoor op het scherm hebben zodat ik zie of de trein aanwezig is.
Is er ook een mogelijkheid om een bezetmelder van de trein te gebruiken op de autobaan zodat er bekend wordt aan de autobaan dat de trein er staat. Zodat de auto niet in het gat rijd.
Voor de auto wil ik dit regelen met een verkeers- licht maar wil eigenlijk het laatste blok van de auto bezet houden.
Of zijn er betere ideeën sta overal voor open.

Vriendelijk Groeten Ton Rijnaard

hubertus

Netherlands
2044 Posts

Geplaatst - 13 feb 2015 :  12:25:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb weinig ervaring met MCC-databases en al helemaal geen praktijkervaring, maar volgens de handleiding kun je een treindatabase en een autodatabase koppelen. Met behulp van een kruising kun je dan een overweg realiseren. Nu is het bij een overweg de bedoeling dat een auto stopt als die door een trein bezet is. Maar je kunt natuurlijk de bezetmelder andersom laat werken.
Ik zou het in die richting zoeken.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

ton rijnaard

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 14 feb 2015 :  08:14:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Bedankt voor je reactie.
Weet je misschien ook of ik een stuk uit de trein tabblad ook op de mcc tabblad (database) zichtbaar kan maken zodat ik kan zien of de trein op het punt is dat de auto op de trein kan rijden. Ik regel het nu met een verkeerslicht zodat hij stop.
En op het trein nivo heb ik een lichtsluis gemaakt zodat de auto netjes op de trien gaat stoppen.
Maar kan ik dit dus ook zichtbaar maken op een tabblad van een van de 2 data bases.

Vriendelijk groeten Ton Rijnaard

hubertus

Netherlands
2044 Posts

Geplaatst - 14 feb 2015 :  11:20:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat kan dus met die kruising (en ik denk ook alleen daarmee).
Als je in beide databases een kruising aanbrengt (vast engels wissel in de koploper terminologie) kun je die via een netwerk-id koppelen.
Als de kruising in de ene database bezet wordt, is dat ook zichtbaar in de andere database.

Hoe je de trein- en autodatabase moet koppelen, staat in de helptekst bij "MCC: koppeling tussen auto- en treindatabase".

Als je dat hebt gedaan en je hebt in beide database een kruising, moet je ook in beide databases naar onderhouden -> baandefinities -> baanontwerp -> wisseleigenschappen.
In beide database moet je dan eenzelfde nummer kiezen bij netwerk-id en ook in beide databases voor "auto" kiezen bij type voor netwerk.

Huub

ton rijnaard

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 15 feb 2015 :  05:55:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Bedankt voor de informatie ga dit komende week uit proberen op mijn testbaan.

Vriendelijk Groeten Ton Rijnaard
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina