Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 5057
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 643
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 deadlocks: wie kan mijn vinkjes checken?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Catweazle

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 11 feb 2015 :  20:31:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik probeer mijn redelijke simpele baan ( 6 wissels, 13 blokken ) goed automatisch tweerichting op te laten rijden. Ik heb mij verdiept in de rijweg vinkjes, tweerichtingsgroepen en blokken vooruit reserveren. Ik ben alleen bang dat ik er op mijn baan nu een mengelmoes( lees zooitje )van heb gemaakt, ik heb nu regelmatig op de aaneengesloten blokken deadlocks of erger...kop tegen kop. Het gaat een tijdje goed als ik twee treinen wat ver uit elkaar laat starten ( voorbeeld blok vanuit blok 2 en 8 ) maar na enkele minuten rijden ontstaan er toch problemen. En soms gaat een lok achteruit duwen, op zich juist want ik heb keerlok aangevinkt maar fijn en mooi vind ik dat niet met een lange personentrein die blokken achteruit rijdt.
Mijn bezetmelding heb ik fysiek gecheckt die werken naar behoren.

Gaarne advies.

gr. Edwin

Download Attachment: Zugeheim110215v1.bck
26,66 KB

Bewerkt door Catweazle op 11 feb 2015 20:32:17

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 feb 2015 :  21:43:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Edwin,

lastig baantje te automatiseren, zeker met tegengesteld verkeer.

De blokgroepen heb je juist aangemaakt.
De deadlocks voegen echter zoals jij je ze gemaakt hebt niks toe, want door de blokgroepen konden ze al niet anders.

om deze baan te kunnen automatiseren moeten de treinen van uitwijkspoor naar het volgende uitwijkspoor kunnen anders loopt de boel vast, en komen treinen tegen over elkaar te staan wat jij nu ervaart. Hiervoor heb ik de deadlocks aangepast dat de trein op een uitwijkspoor blijft wachten, tot er een volgend uitwijkspoor vrij is.

Niet juiste instellingen zijn:
De treinen zijn geen van allen een treinstel, door deze instelling keren treinen op allerlei plaatsen en rijden ze met de wagons voorop.
Op doorgaande sporen wordt nooit gekeerd.
De variabele en vaste routes voegen niets toe in dit baanplan, maar zijn ook niet functioneel volgens jouw instellingen.
Ik kom nog meer instellingen tegen waarvan ik verwacht dat ze problemen kunnen opleveren, maar die zijn nu nog niet relevant.

In bijgaand baanplan heb ik alleen de deadlocks aangepast, waardoor jouw 1e probleem is opgelost dat het treinverkeer vastloopt.

met vriendelijke groet,

Walter

Download Attachment: 201521120327WW.bck
28,48 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 11 feb 2015 22:14:04
Ga naar bovenaan de pagina

Catweazle

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 11 feb 2015 :  22:00:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Geweldig....ik ga er mee aan de slag...

gr. Edwin

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 feb 2015 :  22:29:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Edwin,

ik heb er vertrouwen in dat het werkt zoals jij hoopt, anders horen we het wel weer,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Catweazle

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 12 feb 2015 :  19:21:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ze rijden prima....nu gaat alles lekker.
Deze database sla ik goed op ( :D ) en ga kijken of je ander tips kan doorgronden.
Geen frustraties meer, lekker rijden.

gr. Edwin
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina