Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 264 / Bezoekers Vandaag: 13953
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein negeert bezette wisselstraat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zuyderduyn

96 berichten

Geplaatst - 03 feb 2015 :  15:19:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Lezers,

Wat kan een reden zijn dat een lok bezette wisselstraat negeert. In eerste instantie word er netjes in het rijwindow gemeld dat wisselstraat bezet is maar aan het eind van het blok gaat de lok weer harder en rijd gewoon door de verkeerd staande wissels heen.

Met als gevolg dat hij op een tegemoetkomende trein stuit, de trein waar de wisselstraat eigenlijk voor gereserveerd was.

Er is wel een wisselstraat aangemaakt voor de Lok die de wisselstraat negeert.

Alvast bedankt!

Bewerkt door zuyderduyn op 03 feb 2015 15:22:07

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  15:48:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, zou de trein de verkeerde kant op kunnen rijden, dus had hij misschien de andere kant op moeten gaan. Als de trein iets anders doet dan jij denkt dat hij moet doen dan ligt dat niet aan koploper, maar aan degene die koploper bediend. Ook nu geldt weer, plaats je database en geef aan in welke situatie het misloopt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  17:43:54  Toon profiel  Reageer met citaat
De BCK was inderdaad wel handig geweest :-).

Ik stuur lok (bsd) van blok 2 naar blok 4 om uiteindelijk door te rijden naar blok 5. In blok 5 staat een lok (diesel) die onderweg is naar blok 6. De wisselstraat is gereserveerd voor die diesel die onderweg is van blok 5 naar blok 6.

Als bsd binnenkomt vanuit blok 2 word er in de rijwindow netjes gemeld dat de wisselstraat bezet is, en de lok remt af. Net voor de laatste bezetmelder gaat de lok weer harder en rijd gewoon door de wisselstraat heen onderweg om op de diesel te botsen.

Ik hoop dat jullie hier een fout uit kunnen halen.

Download Attachment: 201511521358.bck
16,94 KB
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  17:50:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Er stond nog aangevinkt dat er vanuit blok 2 naar blok 4 ook terug gereden kon worden naar blok 2. Dit uitgezet hebbend, bleek de oplossing.

Ik zal proberen minder snel iets op het forum te zetten. Uiteindelijk had ik dit zelf kunnen uitzoeken.

Bedankt voor de moeite!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  18:03:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Op 2 plaatsen mag de trein terug waar hij vandaan gekomen is, zonder een vinkje bij keerloc, zie daar de oorzaak.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  21:38:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Alles rijd nu harstikke lekker, met 4 loks! Waarvoor mijn dank!

Enige waar ik tegen aan loop. Als de diesel (decodernummer 6) vanuit blok 5 naar blok 6 rijd en hij moet stoppen in blok 6 stopt hij al bij de eerste bezetmelder (66.4). Dit moet uiteraard bezetmelder 66.3 zijn. Ik heb in de instellingen zitten kijken, maar kan er geen oorzaak voor vinden.

Verder licht blok 6 weleens blauw op terwijl er niks in het blok rijd of staat. Kan dit voorkomen?
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  21:48:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Waarschijnlijk zal 66.4 en 66.3 gelijktijdig bezet worden gemaakt, oorzaak is geen isolatie tussen de spoorstaaf van melder 66.4 en 66.3

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 04 feb 2015 :  09:14:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Het was inderdaad een foutje in de isolatie. Wat kan het soms makkelijk zijn ;-)

Bedankt Wim
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina