Sinds enige dagen stopt de hondekop steeds op de zelfde plek op mijn baan.Als ik de spanning meet is dat minder dan 12 v de rest geeft 18 v. Heb op 'n open wagon 'n gloeilampje van 18 v gemonteerd die licht maar flauw op.Het probleem zit in 'n blok bij de eeste melder.In dat stuk zitten 3 melders en als ik stuk 1 doorverbind met stuk 2 heb ik de goede spanning en rijd de trein vrolijk verder.Kan de terugmelder dit probleem veroorzaken? Gr.Jan
Heb zojuist ingang 2 en 3 gedraaid en is het probleem waar de trein steeds stopte opgelost maar ligt het probleem op 'n andere bezetmelder.Ligt misschien aan de optocoupler TLQ 620.Zien dat ik daar een andere voor koop. Gr.Jan.
Aan de opto zal het niet liggen, die meet alleen een spanningsverschil. De diodeschakeling zal eerder de oorzaak zijn, of gewoon een slechte soldering.
Hallo Wim, Bedankt voor je reactie.Aan het einde van de bezetmelders heb ik nog 2 plaatsen vrij kan ik daar de draad naar toe brengen die problemen geeft?Moet ik dan in koploper nog wat aanpassen? Gr.jAN.
Wat denk je zelf? Stel je bezetmelder heeft adres 1. Dan zijn je bezetmeldpunten 1.1 t/m 1.16 genummerd. Jij hebt in je baanplan aangegeven dat Koploper een bezetmelding van 1.7 moet krijgen maar je hebt die nu aangesloten op 1.9 Gaat dat goed? Denk het niet