Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 314 / Bezoekers Vandaag: 1557
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 446
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 communicatie seinstelsel/special acties Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 01 feb 2015 :  21:08:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Beste Peter, ik heb het verschil toch aangegeven.

@Wim Koploper behandeld de verzendwijze van Speciale acties van het "magneet artikel" adres niet op de manier waarop Koploper het adres verzend die in Koploper als wissel benoemd is.

Dat blijkt toch ook duidelijk uit de logging.

Als je in de buurt bent van een ECoS, test het. Graag dan kom je er achter dat ik niet gek ben wat ik hier allemaal neer zet.

Je weet hier ben je ook van harte welkom (alleen wat ver dat weet ik ook)

Mvg, Johan.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 feb 2015 :  23:08:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Johan,

Een aantal zaken zijn me duidelijk, heb voor het gemak de manual er bij gepakt, even afwachten of build 4 een oplossing gaat bieden. Paul zal wel mee hebben gekeken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Freak

68 Posts

Geplaatst - 02 feb 2015 :  13:45:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Wat er in Koploper veranderd dient te worden om je probleem op te lossen is inmiddels doorgegeven.
Verder zit er in Koploper nog een fout die door jouw en anderen blijkbaar nog niet is opgevallen. Ook dat is doorgegeven.


Mvg,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 02 feb 2015 :  18:24:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Wim, dank voor de moeite die je er insteekt!

Aan Paul, bij voorbaat dank als je genegen bent de verandering door te voeren in de toekomstige Built 4

Ik wacht gewoon even af.

Nog even voor wie nog niet begrijpt waarom ik de seinbeelden via speciale actie wil sturen en niet via het seinstelsel.
In de video kun je zien dat het voorsein218 met SIM sein 217 eerder op rood gaan dan het hoofdsein 211/212 en dwergsein 214/215.
Dit gebeurt in werkelijkheid met lange goederen treinen ook op deze manier.
Bij kortere treinen valt het hoofdsein/dwergsein wel eerder op rood van het achter liggende voorsein.
Dit kan ik met het seinstelsel niet bereiken en met speciale acties wel.
Ook het dynamisch opschalen naar uiteindelijk alles groen is ook mooi met speciale acties te bereiken.
Dit zijn dus de redenen op voor speciale acties te kiezen.

Voor wie niet even de video nog een keer wil bekijken is hier nog een foto om te zien waar het over gaat:
http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/model/seinen/IMG_8337_zps1747ccce.jpg

Met vriendelijke groeten, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Freak

68 Posts

Geplaatst - 03 feb 2015 :  07:49:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Johan,

Zal me er verder niet meer mee bemoeien, er zijn nu eenmaal domme mensen zoals ik.

quote:
Wat die ik fout met het seinstelsel? Wie kan mij helpen?

Zoals Wim te werk gaat, n.l. handleidingen lezen.
In logische/speciale acties beide (OC32 en wissel/schakelmodules) aansturen zonder enig programmeerwerk van Paul werkt hier als een raket, als een trein, als een speer, als een…..
Gebruikt zijn een OC32 en een DR4018 (in MM), een OC32 en K83.

Succes.


Mvg,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 04 feb 2015 :  23:09:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Dit gaat niet de goede kant op.
Dringend verzoek aan beheer om een slotje op dit draadje te doen.

Als oplossing heb ik reeds bij een gerenommeerd en betrouwbaar web shop een DCC decoder besteld om te kijken of die de oude Marklin relais willen schakelen.

Hier mee beschouw ik het probleempje als opgelost.

Graag geen verdere reacties meer (kan ook niet als het daadwerkelijk op slot gaat! )

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina

Blausee-Mitholz

Netherlands
98 Posts

Geplaatst - 07 feb 2015 :  21:30:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Blausee-Mitholz  Reageer met citaat
Vriendelijk dank Wim!

Mvg, Johan
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina