Auteur |
Onderwerp |
|
zuyderduyn
96 berichten |
Geplaatst - 11 jan 2015 : 18:33:58
|
Beste Lezers,
Ik heb een baan in aanbouw. Ik ben bezig om wat te testen. Zo laat ik de treinen nu pendelen tussen blok 1 en blok 5 (zie bijlage). Wisselstraten geselecteerd. Nu ben ik van blok 5 onderweg naar blok 3 en van blok 4 naar 5.
Blok 5 is bezet maar de trein vanuit blok 4 rijd gewoon door naar blok 5 waar de trein zich nog bevind die onderweg is naar blok 3. Hebben jullie enig idee hoe dit kan?
Verder nog een vraagje, als ik met de trein rijd zonder koploper, kleurt in blok 1 alleen het blok blauw als de trein in de sectie van de bezetmelder rijd. Dus daartussen is hij gewoon zwart. In de andere blokken blijft hij constant blauw.
Alvast Bedankt!
Download Attachment: pendel.bck 11,61 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2015 : 19:33:31
|
Blokeigenschappen blok 2 komende uit blok 1 en terug naar blok 1 zonder een vinkje bij keren loc gaat hem niet worden. Daar zal de bron van de ellende zitten. Trein is de weg kwijt.
Blok 3 en blok 4 zelfde verhaal, onjuist aangeven van keerloc of het totaal ontbreken daarvan.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 11 jan 2015 19:36:28 |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2015 : 21:35:15
|
Hoi Wim,
Dit was inderdaad fout. Bedankt.
Ik ben weer wezen rijden en nu gingen ze mooi tegen elkaar in en wachten ze voor de wissel op de tegenmoet komende trein.
Na een tijdje, als 1 lok in blok 5 rijd en de ander binnenkomt in 4, onderweg richting 5, gaat de lok keren in blok 4 en rijd terug naar blok 1, omdat het te lang duurt voordat de andere lok terug is uit blok 5.
Zodoende gaat de lok van blok 5 ook richting blok 1 achter de ander aan. Nu staat er 1 lok stil in blok 1 en de ander in blok 2 en komt er geen beweging meer in. Welke extra instelling kan je gebruiken dat ze sowieso blijven pendelen ipv dat ze ongevraagd gaan keren.
Ik snap dat je dat kan uitschakelen bij blok eigenschappen, maar dan kan er niet meer gependeld worden.
Alvast bedankt.
(Voor de zekerheid me database nog even meegestuurd)
Download Attachment: HansZolder.bck 11,31 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2015 : 22:55:56
|
Hans, de simpelste is in blok 3 en 4 de mogelijkheid opheffen dat hij terug mag naar waar hij vandaan is gekomen, dus dwingen dat hij zijn richting voortzet.
Deadlock maken vanaf blok3 en blok 4 waarbij je aangeeft dat er alleen gereden mag worden naar blok 2 als blok 1 vrij is.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 15 jan 2015 23:19:45 |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2015 : 18:53:14
|
Bedankt Wim. Dit lijkt gelukt.
De treinen keren niet en wisselen elkaar. Echter na een paar rondjes komt lok (dec nmr 6) vast te staan op wissel 1 onderweg van blok 3 naar blok 5 en raakt wissel bezet. Lok (dec nmr 3) blijft steken in blok 4 onderweg naar blok 2 omdat wisselstraat niet vrijgegeven word.
Ik heb de database meegestuurd, kunnen jullie/jij een fout daarin vinden wat dit als gevolg heeft?
Download Attachment: 201511521358.bck 11,47 KB |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2015 : 10:14:20
|
Het gaat fout als wissel 1 niet omgaat als de trein nadert vanuit blok 3 onderweg naar blok 5. Op 1 of andere manier springt de wissel op een gegeven moment niet meer om.
In overzicht locomotieven geeft koploper dan aan dat lok komende uit blok 3 onderweg naar 5 onderweg is naar blok 2. Daardoor raakt de wisselstraat bezet voor de andere lok die onderweg is van blok 4 naar blok 2.
Iemand enig idee hoe het kan dat in een hele cyclus van goede pendelrondjes de ene lok opeens in plaats van naar blok 5 terug naar blok 2 wil/gaat?
|
Bewerkt door zuyderduyn op 18 jan 2015 10:19:23 |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2015 : 10:26:51
|
Ik denk het al opgelost te hebben door gewoon logisch na te denken. Heb uitgesloten dat de lok vanuit blok 2 ook terug mag naar blok 2.
Ik laat al me tekst bewust staan zodat iemand er misschien iets van kan oppikken. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2015 : 12:50:46
|
Je heb helemaal gelijk, snap af en toe je frustratie over vragen stellers als ik wel |
|
|
|
Onderwerp |
|