Auteur |
Onderwerp |
|
Dave
Netherlands
130 berichten |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 17:08:48
|
Hoi allemaal,
na een paar jaar afwezig te zijn geweest ben ik weer aan 't beginnen. Nu heb ik 't baanplan ingegeven en wil het testen, echter gebeurd er niks.
Ik zie ongetwijfeld het één en ander over het hoofd, dus als iemand in de database mee wilt kijken zou ik dat erg op prijs stellen :)
Blok 1,2,3 en 4 zijn eenrichting. Dus vanuit 1 en 2 rijdt de trein naar 5 en vanuit 3 en 4 naar 15
alvast bedankt!
Met vriendelijke groet: Dave
Download Attachment: Rheindam.bck 31,98 KB
MVG Dave |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 17:25:47
|
Je geeft niet aan wat je hebt gedaan, dus dan is het een beetje koffiedik kijken wat je over het hoofd ziet. Maar om een trein te laten rijden moet je het groene spiegelei klikken en daarna op de knop automatisch rijden (die met het kruis). En tenslotte moet je nog een trein naar een volgend blok slepen om die automatisch te laten rijden.
Wat ik verder zie, is dat je alle wisselstraten nog moet aanmaken. Als je dan toch bezig bent, maak van blok 7 en 8 en van blok 12 en 13 ieder een aparte tweerichtinggroep. En als blok 1, 2, 3 en 4 eenrichtingsverkeer blijven, moet je uitsluiten dat een trein van blok 13 naar 15 kan.
Huub
|
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 17:35:41
|
Hoi Huub
dat is wat ik al dacht een hele hoop wat ik over het hoofd zie.... Het spiegelei zie ik ook niet. Wisselstraten zal ik naar kijken En tweerichtinggroep uitzoeken wat dat is :)
bedankt voor de t meekijken !
MVG Dave |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 17:43:10
|
Niet genoemd, want ik twijfelde of ik het zelf had gedaan. Maar ik zag inderdaad geen knoppenbalk.
Ga naar menu algemeen -> toolbars en zet dan een vinkje voor algemeen.
Huub |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 18:17:40
|
Hoi
een aantal aanpassingen gedaan, lijkt goed te gaan.
Download Attachment: Rheindam.bck 33,73 KB
MVG Dave |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 20:02:41
|
Wat heb je aangepast (behalve de toolbar zichtbar gemaakt) en wat lijkt er goed te gaan? Want zo zal er nog steeds niets goed rijden. Wisselstraten heb je nog steeds niet. Treinen zullen willekeurige routes rijden zonder dat koploper er grip op heeft.
Gr. Eric |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 20:34:02
|
Hoi Eric
de tweerichtingsgroepen. Deadlocks erin gegooid En van 13 naar 15 uitgesloten.
De wisselstraten zie ik over het hoofd, kan je me helpen waar ik dit moet ingeven? ( de laatste backup hieronder)
alvast bedankt
Download Attachment: Rheindam.bck 33,57 KB
MVG Dave |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 20:49:36
|
In "onderhouden baanontwerp" en dan de tool "vastleggen wisselstraat"
TIP: De koploperhandleiding blz 154
Gr. Eric
|
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 20:54:46
|
Dave,
Ga naar onderhouden -> baan definities -> baanontwerp.
In de knoppenbalk zit een knop wisselstraten. Als er tussen twee blokken over een wissel moet worden gereden, moet je die in de juiste stand zetten en dan selecteren.
De deadlock kun je weer verwijderen, dat wordt geregeld met de tweerichtinggroep.
Huub |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 21:21:34
|
heren ;)
zo dus? Altijd fijn als er mensen meekijken!
Download Attachment: Rheindam.bck 34,54 KB
MVG Dave |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 21:56:49
|
Yep Volgens mij klopt het zo. |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 22:12:21
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
Yep Volgens mij klopt het zo.
loopt nog niet vast idd
MVG Dave |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2015 : 22:22:25
|
Dave,
Volgens mij is er het een en ander nog niet helemaal goed, de punten waar in blok en de blauwe lijnen die kloppen in ieder geval niet, nog niet naar de oorzaak gekeken, maar goed is het niet.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2015 : 14:45:56
|
Hoi Wim,
U kan me vast verder op weg helpen hoop ik.
MVG Dave |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2015 : 20:37:14
|
Misschien de beginnershandleiding eens lezen en die stap voor stap volgen. Eeerst beginnen met lopen voordat je de marathon gaat lopen.
Gr. Eric |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2015 : 21:56:09
|
Hoi Eric,
Die heb ik er bij gehad ;) Maar ik zie blijkbaar iets over t hoofd . En daar staar je je soms blind op
MVG Dave |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 13:49:21
|
Hallo Dave,
Je moet nog weer even terug naar [Onderhouden]=>[Baan Definities]=>[Baanontwerp]. Je hebt nog geen lijnen toegekend aan de blokken, zodat de blokken niet meekleuren. Dat doe je met het icoontje van de doos waaruit de verschillende kleuren lijnen komen. Je klikt op een blok en vervolgens op de lijnstukken, die bij dat blok horen. Hetzelfde geldt min of meer voor de bezetmeldpunten. Ook daar zijn nog geen bezetmelders aan gekoppeld. dat doe je met "Waar in Blok" het icoon van de wisselstraat met het zonnetje. Je klikt eerst een bezetmelder aan, zodat hij blauw wordt en vervolgens het betreffende punt. Dat wordt dan geel. Zonder deze zaken rijdt het wel netjes, maar zie je op je scherm niet veel gebeuren, de blokken en de bezetmelders kleuren dan niet mee.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 15:40:29
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Dave Die heb ik er bij gehad ;) Maar ik zie blijkbaar iets over t hoofd .
Niet alleen erbij pakken maar ook lezen Kijk maar eens in hoofdstuk 2.9.3
Oftewel stap voor stap vanaf het begin. Komt het allemaal goed. kom je venzelf al jouw vergeten zaken tegen
Gr. Eric |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 16:06:06
|
Heren
dit gaat er mis.. ( zie bijlage) Ik klik eerst op 't blokje bij de linkerpijl. Dan op het "blok-blokje" bij de rechterpijl. Zodra ik een lijn aanklik krijg ik de melding in de pop-up.
Zover ik het zie, doe ik stap-voor-stap wat er in de beginnershandleiding staat.
Zodra ik ga rijden in de "testmodus" gaan de lijnen wel aan en uit. Of is dit weer wat anders?
Ik zie niet waar ik wat anders doe dan wat er staat :!
Download Attachment: PRTSC.jpg 201,74 KB
MVG Dave |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 16:20:40
|
Dave,
Je hebt de lijnen van een blok gekoppeld aan bezetmeldpunten. Dat heb je gedaan met de knop ernaast (wissel/waar in blok/lijnen bezet bij). Daar moet je ze eerst weer weghalen en dan kun je ze wel selecteren bij lijnen koppelen aan blok.
Huub |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 16:23:45
|
Hoi Huub!
dankje, daar keek ik dus overheen....
MVG Dave |
|
|
Dave
Netherlands
130 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2015 : 17:53:30
|
Nu werkt het met leuke kleurtjes haha
Bedankt allemaal voor het meekijken en de tips!
Download Attachment: Rheindam.bck 26,6 KB
MVG Dave |
|
|
|
Onderwerp |
|