Auteur |
Onderwerp |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 10:46:45
|
Bestaan er ook bck bestanden die werken. Ik bedoel hier mee dat er gaarne bij de buurman wil afkijken. Ben dus opzoek naar voorbeelden die werken. Ik wil er alleen maar van leren en misschien ook slimmer van worden.
Alvast bedankt.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gr. Bert |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 10:54:00
|
Alle bck bestanden werken...ook deze die op dit forum staan. Gewoon "restoren" in uw computer en aanklikken dat het een nieuwe database is. Uw eigen koploper versie moet wel "jonger" zijn dan die van de afzender...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 11:32:59
|
Bert,
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je naar de bekende weg vraagt? Het antwoord weet je immers al. Vorig jaar heb je precies dezelfde vraag gesteld (en toen in elk geval een aantal databases van mij toegestuurd gekregen).
Huub
|
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 16:12:49
|
Klopt helemaal Hubertus.
Maar mag ik dan toch aan andere koploper gebruikers deze vraag stellen. Meestal staat hier een baan met problemen, dat bedoelde ik dus. Ik wil wel eens wat ontwerpen zien die klaar zijn en te gebruiken zijn als LES materiaal (voorbeeld) BCK die maar half zijn ingevuld hebben geen meer waarde als leer en probeer bestand.
Dus ik vraag het toch nog aan andere gebruikers, die kunnen het dan ook weer gebruiken als leerstof.!
P.S. toch nog een fijne jaarwisseling.
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 16:22:10
|
Het forum staat vol met vragen en daarbij behorende databases. Gewoon diverse draadjes napluizen en je vindt genoeg "lesstof"
Gr. Eric |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 16:50:58
|
Natuurlijk mag je aan andere gebruikers vragen. Maar hou je dan niet van de domme door een vraag te stellen waar je het antwoord al op weet. Zeg gewoon dat je de vraag al eerder hebt gesteld, maar dat je hoopt dat er meer reacties komen. Dat is wel zo netjes naar de mensen die de eerste keer al hebben gereageerd.
Huub |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 17:29:51
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
BCK die maar half zijn ingevuld hebben geen meer waarde als leer en probeer bestand.
Heel wat van de grotere banen die hier staan, werken perfect...op één detail na, dat meestal dan nog beschreven staat. Gooi die ene actie eruit en de zaak loopt . Je kan dat zien als je ze in simulatie laat lopen...wat wil je nog meer ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2014 : 18:29:39
|
Ik denk dat ik begrijp wat Bert bedoeld, en daar heeft hij gelijk in
Er wordt een probleem gemeld en de DB geplaatst
Er worden verschillende goedbedoelde adviezen gegeven met name bv met logische en speciale acties (zelfs foute adviezen) dan reageert men dat ze het begrijpen en het resultaat gaan melden, en daarna is het einde topic dus niet een DB met een werkende oplossing. Zodat je de gegeven adviezen zelf mag interpreteren in de hoop dat je het zelf ook goed hebt begrepen, vandaar de vraag voor een werkende DB,
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 01 jan 2015 : 10:56:16
|
Kijk.
Er is toch iemand die begrijpt wat ik nu bedoel. In plaats van zeuren dat ik dit al eens gevraagd had een jaar geleden. Maar er zijn ook steeds ontwerpen bij gekomen. Dus Koos bedankt voor je reactie.
P.S. nog de beste wensen voor 2015.
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 01 jan 2015 : 12:36:13
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
Bestaan er ook bck bestanden die werken.
Om nog even op je openingsvraag terug tekomen. JA. Ik denk dat er vele honderden/duizenden/tienduizenden werkende databases bestaan. Waar? Bij de gebruikers. Maar vindt je die hier? Nee Waarom niet? Omdat daar geen reden voor is omdat ze werken
Wat je hier wel vindt zijn databases van gebruikers die tegen een probleem oplopen. Heel vaak staat er dan later ook een aangepaste database met de/een oplossing. Lijkt me toch wel leerstof. Een perfecte database leer je niet zoveel van. Die is voor die ene gebruiker opgebouwd en voor zijn situatie goed. Wil niet zeggen dat het voor een andere gebruiker ook de oplossing kan zijn, maar misschien wel om de richting aan te geven waar je een oplossing moet zoeken.
Jammer dat je ons weer eens afschilderd als zeurpieten. Raar tikje. Dus lees mijn eerdere advies en ga op zoek.
Gr. Eric |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 01 jan 2015 : 13:19:21
|
Even een nuancering, ook hier vind je genoeg werkende databases. Zeker in de gevorderden-sectie zijn de meeste databases gewoon werkend. De problemen zijn vaak heel specifiek die de algehele werking van de databases zelden beïnvloeden. En vaak betreft dat een probleem op een niveau, waar Bert nog lang geen last van heeft, als hij er al ooit last van gaat hebben.
Dat Bert niettemin de vraag stelt, vind ik op zich geen probleem. Het is een benadering die ik ook prima begrijp. Daarom was ik gisteren ook begonnen om wat databases met toelichting te verzenden. Toen bedacht ik me dat ik een tijdje geleden iets soortgelijks had gedaan, dus die mail opgezocht om tikwerk te besparen. En dan blijkt het dus voor dezelfde persoon te zijn. Kortom, voor niks aan het werk geweest, want hij had ze al.
En dit is niet de eerste keer dat ik het idee heb dat ik (maar ook andere gebruikers) voor Jan met de korte achternaam iets voor Bert aan het doen ben. Zijn berichten laten een vrij structureel patroon zien van niet reageren op wedervragen, geen terugkoppeling geven of iets gelukt is, maar wel negatief reageren als een antwoord hem niet bevalt.
Huub |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 01 jan 2015 : 14:05:52
|
Huub, jouw nuancering kan ik me wel in vinden. Ik had het misschien iets te zwart wit beschreven.
Ben het met je laatste alinea 100% eens. Die indruk geeft Bert regelmatig. Ik gok erop dat deze reacties hem ook niet bevallen
Gr. Eric |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 01 jan 2015 : 14:29:59
|
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de motiverende en heldere antwoorden. Hier kan ik iets mee. Zeker voor de inzet van Eric en Huub. Jongens nogmaals bedankt.
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 02 jan 2015 : 10:27:44
|
Graag gedaan |
|
|
|