Auteur |
Onderwerp |
|
cavia
Netherlands
29 berichten |
Geplaatst - 06 nov 2014 : 12:11:25
|
Beste treinen collega's
Ik ben bezig ene baan te maken met koploper, echter ik heb het volgende probleem: Op de baan waar seinen staan, echter deze worden bediend door een M6040. Nu is het dat als het sein op rood staat er geen spanning staat op 1,5 rails voor het sein. als het sein op groen staat komt er weer spanning op de 1,5 rails voor het sein. Als ik met koploper wil gaan rijden kan ik deze schakeling zo laten of moet ik deze schakeling overbruggen zodat er continu spanning op de 1,5 rail stukken staat.
Wie wet raad, alvast hartelijke dank voor jullie medewerking in deze. Groeten Rob |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
cavia
Netherlands
29 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2014 : 13:06:58
|
Hallo Wim bedankt voor de reactie,
Dus ik moet de stroomloze stukken van stroom gana voorzien als ik met Koploper gaat rijden.
Anders werkt Koploper dan Niet ????
Groeten Rob
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Rob,
In een computergestuurde digitale baan zitten geen stroomloze delen. De PC regelt de snelheid van de Trein via zijn decoder.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
|
Bewerkt door cavia op 06 nov 2014 13:07:46 |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2014 : 13:17:34
|
Ja. Bij digitaal rijden moet je het hele analoge denken van stroomloze stukken vergeten. De hele baan wordt continue gevoed door de digitale spanning (al dan niet via bezetmeldschakelingen). Als er geen stroom op een stuk rails staat komen de commando's niet bij de decoder en zal er niets gebeuren.
Gr. Eric |
|
|
cavia
Netherlands
29 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2014 : 17:22:37
|
Oke bedankt iedereen voor jullie reactie, ga ermee aan de gang. Kijken waar wij nu weer tegen aanlopen, het blijft een leuke uitdaging. Groeten Rob
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
Ja. Bij digitaal rijden moet je het hele analoge denken van stroomloze stukken vergeten. De hele baan wordt continue gevoed door de digitale spanning (al dan niet via bezetmeldschakelingen). Als er geen stroom op een stuk rails staat komen de commando's niet bij de decoder en zal er niets gebeuren.
Gr. Eric
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2014 : 22:04:47
|
Je kan die stroomloze stukken netjes aansluiten op een bezetmelder, dat is dan de "stopmelder".
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|