Auteur |
Onderwerp |
|
richgeo
Netherlands
14 berichten |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 18:26:52
|
ik heb mijn spoorbaan in koploper gezet. Maar als ik automatisch wil gaan rijden dan wel via een vaste route. dan gaat mijn loc niet door van blok 7 (geeft bezet melding) naar blok 9 (geeft gereserveerd) op het scherm, Mijn loc blijft maar constant door rijden en stopt nergens meer. Ik heb geen idee waar dit probleem kan zitten. Ik heb zelf mijn baanplan nagelopen in koploper maar kom er maar niet achter waar dit probleem nu veroorzaakt wordt. Misschien kunnen jullie mij hierin helpen en de oorzaak te kunnen vinden.
Ik ben ook bezig om mijn overweg knipperlichten via een logische en speciale actie te doen. Deze werkt wel op mijn binnen spoor van blok 1 > 10 > 8 > 6 > 4 > 1 of 2. Maar dit werkt niet als ik vanaf blok 2 > 5 > 7 > 9 > 11 > 2 of 3 wil rijden. Ook hier zou ik graag een oplossing voor kunnen vinden. Wellicht legt komt dit probleem doordat vanaf blok 7 naar 9 niet correct verloopt?
Bijgevoegd een backup van mijn bestand
Download Attachment: n-spoorbaan_20140627_175634.bck 19,67 KB
Gr. Richard |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 20:05:39
|
Richard,
Waarom in vredesnaam gebruik je hier vaste routes voor. Om de ene trein linksom en de andere rectsom te laten rijden over de ovalen en te laten wisselen van spoor in het station heb je totaal geen vaste routes nodig. Koploper is perfect in staat dat geheel zelfstanding voor je teregelen, zonder de beperkingen die je nu oplegt.
Beide vaste routes verwijderen en het geheel automatisch laten rijden.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 20:09:43
|
Beste Wim
Ik begrijp dat je dit misschien heel erg vreemd zou vinden. Maar ik heb dit tijdelijk als oplossing gedaan omdat ik mijn WDD decoders nog niet heb aangesloten, geen draadjes meer moet nog halen:) en om dan te voorkomen dat ik steeds weer handmatig tijdelijk mijn wissels moet omzetten nomdat koploper dan een andere pad kiest.
Gr. Richard |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 20:17:23
|
Richard,
Verder heb jij ook weer de klassieke bijna standaard fout gemaakt, door geen vinkje bij keerloc te zetten als de trein toch echt in een andere richting moet vertrekken.
Zal je een situtie geven op je baan Blok 2 komende uit blok 4, vink je aan dat hij naar blok 5 mag en naar blok 10. Om komende uit blok 4 vanuit blok 2 naar blok 5 te kunnen rijden moet de trein toch echt in de andere richting vertrekken. Als je eerst dat soort basis instellingen goed ingeeft zou je zien dat je treinen beter rijden en dat de vaste routes niet nodig zijn. En als nu tijdelijk de trein niet van spoor mag wisselen geef je hem via een variabele treinroute een blokverbod.
Mvg Wim.
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 20:27:10
|
wim
Bedankt voor het mee denken, ik ga dat is proberen of het dan wel lekker gaat lopen. ook zal ik de vaste routes wissen en dan deze tijdelijk als variabele treinroute geven.
ook kan ik nog niet echt begrijpen waarom mijn overgangslichten wel aan gaan vanuit 10 naar 8 maar niet van 7 naar 9. zou dan dit probleem dan ook opgelost zijn, of zit hier toch ook nog ergens een fout in.
Gr. Richard |
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 21:26:55
|
ik heb nadat ik wat tips heb gehad van Wim een aantal dingen aangepast maar tot heden dendert mijn goederen trein alsmaar door. in koploper geeft hij netjes aan dat ie van blok 2 > 5 > 7 gaat (door wisseling van kleur geel > rood) waarna blok 9 (geel kleurt) toch blijft blok 7 (rood) en blok 9 (geel) als mijn loc hier over heen gaat en mijn trein stopt niet meer, alleen maar door een noodstop te maken.
graag hoop ik dat iemand mij kan helpen met een oplossing??
ik heb een printje toegevoegd van mij koploperscherm. Download Attachment: nspoorbaan.jpg 367,82 KB
Gr. Richard |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 21:48:55
|
Richard,
En rijdt die trein dan wel de goede richting uit, want er is verder niets mis met de database en de loc zou gewoon moeten stoppen in de stationsblokken. Doet hij hier tenminste wel in testmode.
Mvg Wim.
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 21:54:40
|
tja dat begrijp ik ook niet, ik dacht al dat ik alles zo goed als mogelijk was ingevuld. Mijn vorige baan had ik ook al via koploper lopen en daar had ik nooit problemen in. Maar met deze baan.. ik begrijp er niks meer van.
de loc loopt van blok 2 over de buiten spoor tegen de klok in. en dan geeft koploper netjes weer dat blok 7 bezet is en blok 9 gereserveerd maar daarna blijft blok 7 bezet en blok 9 gereserveerd en de loc dendert maar door en stopt gewoon niet.
Gr. Richard |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 22:04:16
|
Richard,
Dan klopt toch de volgorde waarin de loc de bezetmelders tegenkomt zo te lezen klopt er iets niet in blok 7, met deze volgorde. En heb je bij de s88XPressnetLI de tweede melder aangemeld, of leest deze alleen de eerste?
Mvg Wim
Bewerkt door Wim Ros op 27 jun 2014 22:12:26 |
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 22:10:42
|
ja dat is een goede vraag, ben al wezen kijken onder mijn baan op de volgorde van blok 7 (poort 66.7 en 66.8) is op de bezetmelder s88SD16-n icv een roco multimaus. Dit staat goed in koploper in de blok 7
Gr. Richard |
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 22:24:50
|
de 2e s88SD16-n die ik laatst heb ontvangen zit achter de eerste. Op de eerste ga ik vanaf de s88XPressNetLi naar de eerste s88SD16-n op de interface poort en naar de 2e via s88 poort naar de interface van de 2e s88SD16-n. Dit klopt toch?
Gr. Richard |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 23:04:56
|
hmm.. nee dat heb ik niet gedaan nog. Zal dit is proberen:)
Gr. Richard |
|
|
richgeo
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2014 : 23:11:24
|
En zo leert men nog is iets bij. Nu loopt alles als een trein. dat de volgende blokken netjes mee kleuren zoals het hoort.
Wim hartelijk dank voor je steun en hulp, thnx
Gr. Richard |
|
|
|
Onderwerp |
|