Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 115
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 115
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Nieuwe gebruiker (leek)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcombv

Netherlands
3 berichten

Geplaatst - 13 mei 2014 :  11:48:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marcombv  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en stel mij even voor.

Ik heb jarenlang een N spoor baan gehad en nu ik eindelijk de ruimte heb stap ik over naar H0. Op Facebook heb ik een aantal foto's van de N spoorbaan staan: https://www.facebook.com/marcombv/media_set?set=a.396102510450670.94878.100001527729554&type=3 br /

Ik heb nu alles analoog en zou dat graag digitaal gaan maken.

Het sporenplan heb ik al een eerste concept van. Het wordt een baan van 6.00 x 1.40 en komt voor een spiegelwand in de garage.

Wat heb ik allemaal nodig om digitaal te gaan rijden.
Ik zat te denken aan een Uhlenbrock 65060 Intellibox Basic en daar heb ik natuurlijk een aantal decoders voor de locs bij nodig.

Graag advies waar ik allemaal op moet letten.

groeten Marco

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 13 mei 2014 :  14:40:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Dat is nog al een open vraag, en niet specifiek iets voor koploper. Om digitaal te rijden is koploper b.v. geen noodzaak. Op moment dat je ook nog automatisch wilt gaan rijden komt er ook een besturings-programma om de hoek kijken.

Alleen digitaal rijden geeft je een centrale die een digitaal signaal op de rails zet, en decoders in de locs die dat digitale signaal kan "verstaan" en op reageren. Dan ben je er.

Je kunt dat dan nog uitbreiden door ook decoders te kopen voor je wissels,seinen, en wat je maar meer wilt aansturen.

Wil je automatisch gaan rijden komt daar een vorm van terugmelding bij kijken.

Voor dit alles zijn meerdere mogelijkheden om dat op te lossen, zelfbouw, of kant en klaar van verschillende merken. 1 en ander hangt heel erg af van wat je zelf wilt, wat je wensen zijn, hoe handig je zelf bent, en niet geheel onbelangrijk, hoeveel het mag kosten.

het is zeker niet iets waar je op een forum 1 duidelijk antwoord op zult krijgen. Een ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren wat ze willen, en wat daarvoor het handigst is, of juist het voordeligst, of juist de meeste zelfbouw mogelijkheden geeft.

Groet,
Roelco
Ga naar bovenaan de pagina

marcombv

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 13 mei 2014 :  15:56:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marcombv  Reageer met citaat
Het is wel de bedoeling om het digitaal rijden met koploper te gaan combineren.

Groet Marco
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 13 mei 2014 :  16:30:55  Toon profiel  Reageer met citaat
DAn wil ik je adviseren om [url=http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Digitale_baanbesturing] hier [/url] eens te beginnen. En als je er (nog) niet uitkomt daar ook verder vraagt.

Gr.
Eric

Bewerkt door remunj op 13 mei 2014 16:31:31
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 13 mei 2014 :  16:50:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Eigenlijk is het heel simpel,

Decoders voor in je locomotieven.
Decoders voor het bedienen van wissels
Terug/bezetmelders.
En eigenlijk kun je dan automatisch je treinbaan besturen met koploper.

Hint zie link onder dit bericht.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcombv

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 13 mei 2014 :  21:23:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van marcombv  Reageer met citaat
Wim bedankt voor dit antwoord, hier kan ik wat mee.

Kan je nog advies geven welke decoders of is dat een persoonlijke smaak?

Groeten Marco

PS de hint had ik vanmiddag al via Google gevonden maar is me nog niet helemaal duidelijk.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina