Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 99 / Bezoekers Vandaag: 168
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 381
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 loc verbergen tijdens wachten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 20 mrt 2014 :  19:38:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders.

Ik heb in het overzicht locomotieven het volgende ingesteld,
Verberg locomotieven / Automatisch verbergen / Tijdens wachttijd(en).
Dit heb ik gedaan omdat anders het overzicht locomotieven te lang wordt en er gescrold moet worden.
Bij het Naar opstelblokken rijden (F7) kan ik dus wel zien of een loc het opstelspoor heeft bereikt.
Het vreemde doet zich voor dat dit bij alle treinen goed gaat behalve bij loc 51 - BLS autotrein, deze wordt wel verborgen als die het opstelspoor heeft bereikt wat ook vermeld wordt in het rijwindow.
Het haalt niet uit of die met een vaste- of variabele route rijd hij wordt altijd verborgen.

Ter verduidelijking heb ik een schermafdruk en de database bij gevoegd waarop het een en ander te zien is.

Download Attachment: schermafdruk.jpg
162,61 KB

Download Attachment: pre.bck
810,66 KB

Ik kan niet vinden waar dit in zit of het moet komen omdat er met een variabele- of vaste route gereden wordt, maar dit lijkt mij niet omdat naar opstelsporen rijden ook een variabeleroute is.

Wie weet de oplossing?

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.3 )

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  11:44:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb bij het nogmaals testen ontdekt dat de loc verborgen wordt op een opstelspoor dat een kopspoor is, bij mij zijn dat in dit geval de blokken 60 en 73.
Als ik hiervan normale blokken maak en een ander blok, wat een doorgaand blok is als opstelspoor aanvink dan werkt het wel goed

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.3 )
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  23:29:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Na eindeloos testen ben ik erachter gekomen dat de wachttijden bij het naar de opstelsporen rijden netjes worden genegeerd, maar de keervertraging wel wordt stopgezet maar niet wordt gebegeerd.
Ik heb op tabblad -1 een roodvlakje gemaakt waar de vertraging wordt weer gegeven voor blok 73, hierin kan je zien dat de teller stopt maar zolang die niet op 0 komt blijft de loc verborgen.
Ik heb alle vertragingen op nul gezet maar voor dit blok blijft een vertraging gelden.

Ik hoop dat er iemend is die mij verder kan helpen?

Download Attachment: pre.bck
799,3 KB

Met vriendelijke groeten
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina