Auteur |
Onderwerp |
|
André 68
Netherlands
6 berichten |
Geplaatst - 14 jul 2012 : 18:04:12
|
Probleem: Ik heb last van terugmeldingen die af en toe iets knipperen(binnenkomen). Wat dit is weet ik nu niet. Heb al verschillende zaken uitgesloten. Het lijkt erop dat misschien mijn S88 poort niet meer 100% goed werkt.
Vraag: Kan ik in koploper terugmelding een tijd instellen hoe lang een melding aanwezig moet zijn voordat het programma hier iets mee doet? Ik krijg nu steeds spookmeldingen.
Mvg André
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Spoor1
104 Posts |
Geplaatst - 14 jul 2012 : 22:21:08
|
André,
quote: Oorspronkelijk geplaatst door André 68 Vraag: Kan ik in koploper terugmelding een tijd instellen hoe lang een melding aanwezig moet zijn voordat het programma hier iets mee doet?
Nee, dat is niet mogelijk.
Groetjes Robby |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2012 : 11:41:33
|
Een bezetmelding die komt kan je volgens mij niet vertragen, een melding die verdwijnt wel. één keer algemeen ergens in de database en één keer bij de wisselstraten. Als ik me goed herinner de eerste in ms en de tweede in seconden. Ik zit hier niet op mijn koplopercomputer.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
André 68
Netherlands
6 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2012 : 20:31:34
|
Ik weet inmiddels meer.
Als ik het (toevoer)massa draadje van (alle)de terugmelders afhaal heb ik correcte terugmelding en kan ik met koploper met de spookmelding aan weer gewoon rijden. Wist niet dat het ook zonder werkt?????
Het probleem doet zich al voor met één terugmelderkastje (1,5 meter vrij liggend)aangesloten op de IB, zonder dat er ook maar melders zijn aangesloten op dit kastje. Het maakt ook niet uit welke kabel ik gebruik of welk merk terug melder (digitaltrain,viessmann of digirails)ik aansluit. Op de IB in het scherm zie je de terugmelding ook iets flikkeren (spoken) als de massa is aangesloten op de terugmelder.
Wie het weet mag het zeggen, toch S88 poort beschadigd? Kan dit misschien komen omdat ik een oude trafo 6002 gebruik? Spanning thuis =235 V Dit geeft uitgaande spanning van 18,5V ipv 16V~ wat op de IB mag. Niet echt een koploper vraag meer natuurlijk.
Mvg André |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2012 : 21:13:02
|
Hallo André,
Er zijn, denk ik twee mogelijkheden voor je: Je kunt de betreffende bezetmelder uitsluiten van spookmeldingen. Je doet dat bij [Onderhouden]=>[Baandefinities]=>[Spookmeldingen]. Daar kun je opgeven welke bezetmelders je niet mee wilt laten doen bij de spookmeldingen. De tweede oplossing is de tijd tussen twee bezetmeldingen te verhogen. Die staan standaard op 3 seconden. Als je die bijvoorbeeld op 20 sec zet, zul je zien dat de problemen waarschijnlijk weg zijn. Dan ga je de tijd steeds weer wat korte zetten tot de problemen weer opduiken. Vervolgens zet je de waarde een paar seconden boven die tijd. Je doet dat bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=[Remmen/Spooktrein/Massa] bij de tijd "Minimale vrije tijd bezetmelder/spooktrein". Het zijn natuurlijk beide eigenlijk lapmiddelen, want je bezetmelders zouden het gewoon goed moeten doen, maar je kunt er een ADHD-bezetmelder wel iets rustiger mee krijgen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2012 : 21:50:49
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door André 68
I Op de IB in het scherm zie je de terugmelding ook iets flikkeren (spoken) als de massa is aangesloten op de terugmelder.
Wie het weet mag het zeggen, toch S88 poort beschadigd?
Andre, haal de massa dan maar los, deze moet/mag je niet aansluiten, de massa aansluiting op de s88 is voor de aansluiting van externe contactgevers zoals reedcontacten b.v.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 16 jul 2012 : 20:58:35
|
Hallo Andrë en Wim,
Bij de Viessmann 5233 moet de massakabel juist wel worden aangesloten, anders werkt de bezetmelder als toggle switch. Bij de eerste keer dat dat er een trein op komt wordt hij bezet, als er een tweede keer een trein op komt valt de bezetmelding weer af. De oude 5233's hadden overigens maar één aansluiting, de voedingspool. de nieuwe bezetmelders hebben inderdaad twee aansluiting, de voeding-en de massa en die moeten beide worden aangesloten.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 16 jul 2012 : 21:57:24
|
Dirk,
Is er hier sprake van een 5233 dan? Zie deze nergens in het verhaal voorkomen. Is er hier sprake van stroomdetectie melders, of gaat het gewoon over massadetectie dus de s88 module in zijn oer vorm?
Mvg Wim.
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 17 jul 2012 : 19:16:42
|
Hallo Wim,
Je hebt gelijk dat er niet specifiek over een bepaald type bezetmelder is gesproken. Ik wilde alleen aangeven dat bij een 5233 dat soort problemen kunnen ontstaan, mocht iemand die wel 5233's heeft later bij analoge problemen op basis van dit draadje denken dat het loshalen van de massadraad de oplossing is, meer niet. Het is duidelijk dat het loshalen van de massakabel bij André wel werkt.
Bewerkt door phdirk op 17 jul 2012 19:18:52 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 jul 2012 : 20:27:58
|
Tja Dirk,
Waarom denk je dat ik in mijn eerste reactie vraag om meer en specifieke informatie, niet om de rede waarom Spoor1 ook weer uit het stof kwam. Maar om een duidelijk en gericht antwoord te kunnen geven, zonder ruis en vervuiling.
Mvg Wim.
|
|
caponordtraveller
Belgium
16 Posts |
|
|
Onderwerp |
|