Auteur |
Onderwerp |
|
JevanHa
Netherlands
22 berichten |
Geplaatst - 10 feb 2014 : 08:47:23
|
Vorige maand via de Koploper website de USB adapter aangeschaft. Op mijn Win XP (32 bits) was de adapter vlot werkend te krijgen mbv bijgeleverde CD.
Alleen op mijn Win 7-64 Notebook krijg ik de adapter niet werkend. Geen van de bestanden van de CD (gestart als Administrator) wordt herkend als geschikt te zijn voor dit Operating system. Er vindt dus geen installatie plaats. Ook geen fout boodschap waarom niet.
Wel komt de Windows SW update procedure met een Prolific update suggestie. Deze geinstalleerd en nu wordt er wel een geplaatst USB device herkend (het bekende windows geluid op een nieuw geplaatste USB device) en Poort nummer (Com 3) weer gegeven in aparaat beheer.
Maar de driver blijft in Aparaatbeheer de error Code 10 geven. En Koploper (82-19) blijft ook bij zijn mening dat er geen communicatie mogelijk is.
Op de stikkers van de adapter is het voor mij niet duidelijk wie de fabrikant of welke chipset erin verwerkt is. En in dit stadium de case opbreken om mijn kennis daarin te verrijken vind ik nog te vroeg. Zit nog in de garantie periode mag ik aannemen.
Wie o wie heeft er nog suggesties voor mij ?
Met de vriendelijke groeten van Jan van H |
Bewerkt door JevanHa op 13 feb 2014 07:13:39 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
JevanHa
Netherlands
22 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2014 : 07:24:33
|
Beste Wim, Hartelijk dank voor je antwoorden.
USB to Serial gebruiken met een chipset eentje op basis van een FDTI Ik vertrouw op de fora van Koploper dat die mij het juiste advies geeft en wanneer aangeboden de juiste hardware levert waar ik wat aan heb. Of deze chipset in die blackbox zit kan ik aan de buitenkant niet zien. Misschien kijk ik er overheen maar ik zie zelfs geen merknaam.
Datgene wat jij aanbied voldoed dat dan wel aan mijn vraag ? Zijn er nog andere leveranciers van dit soort producten? Ik zie wel een flink bos maar om nu al die bomen mijn huis in te slepen en te gaan proberen gaat mij iets te ver. Wie heeft er een goede ervaring die wel correct wil werken met Win 7-64 ? De juiste driver voor dit product die wel werkt is natuurlijk ook welkom.
Of anders de drivers downloaden voor win 7 64 bits En waar vind ik die dan ? Ik weet niet eens welke chipset er gebruikt is of wie de blackbox heeft geproduceert.
Of anders dit even lezen http://andrewnye.com/?p=136 Ik heb 'm gelezen maar het is wel gedateerd. 2011. Virtueel gaan werken vind ik geen optie. De suggestie vwb de driver ga ik uit proberen en het resultaat zal ik zsm laten weten.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2014 : 12:29:25
|
Beste Jan,
Wat voor chipset erin zit weet je wel, want dat geef je zelf aan in je eerste bericht, namelijk Profilic. Deze chipset geeft problemen met WIN 7 en zeker met WIN 8. Maar kijk hier eens KLIK
Of KLIK Of KLIK
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 11 feb 2014 12:41:06 |
|
|
administrator
Netherlands
347 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Freak
68 Posts |
Geplaatst - 12 feb 2014 : 23:47:58
|
Werkt gewoon onder W7 en W8
Download Attachment: Profilic.jpg 51,25 KB
Mvg, Peter |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
JevanHa
Netherlands
22 Posts |
Geplaatst - 13 feb 2014 : 07:11:35
|
Beste Wim en andere meedenkers met mijn probleem. Ik ben er uit en heb het mede dankzij een PB van een andere koploper lezer het voor elkaar gegekregen. Het Vista bestand downloaded van de Adrew Nye website, genoemd door Wim Ros, heb ik succesvol kunnen downloaden en installeren. Een ieder hartelijk dank voor hun bedrage en het succesvol afronden van mijn probleem.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 feb 2014 : 11:32:07
|
Beste Jan,
Dan heb jij meer geluk hier op mijn Win 8.1 PC werkt ook dat niet, wat ik uiteraard ook al gedaan had.
Maar maakt mij verder niet uit, ik gebruik de FTDI chipset wel, werkt beter en iTrain b.v. kan deze via een eigen driver rechtstreeks aansturen.
Mvg Wim.
Bewerkt door Wim Ros op 13 feb 2014 13:04:14 |
|
|
CeesD
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2014 : 14:47:54
|
Ook ik heb problemen met de USB-adaptor, maar net even anders. Na installatie van de drivers (via de opgegeven site) is de USB-poort vervangen door COM3. Vervolgens de instelling vaqn COM3 aangepast aan dezelfde waarden van mijn oude laptop en in koploper vastgelegd ingesteld dat COM3 gebruikt wordt voor de communicatie. Vervolgens de communicatie gestart. Mijn TwinCenter reageert daar op door van "Stop" naar "keyboard-mode" te gaan. Koploper reageert echter met de melding "Geen Intellibox of TwinCenter gevonden".
Wat kan hier de oorzaak van zijn? |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2014 : 16:34:25
|
Hallo Cees,
Ik heb ook de USB-Serieel kabel in gebruik. Als de kabel "actief" wordt gemaakt, ziet de PC dat als een COM-poort met een bepaald nummer. In jouw geval COM3. Als je de kabel weer verwijdert, zul je zien dat COM3 weer verdwijnt en als je een andere USB-uitgang op je PC gebruikt is het mogelijk dat je ook een ander COM-nummer krijgt. Omdat het een virtuele COM-poort is, moet je volgens mij verder niets aan de poort instellen. Ik kan me tenminste niet herinneren dat ik dat heb gedaan en bij mij werkt het perfect met een TwinCenter.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
CeesD
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2014 : 09:25:36
|
Hallo Wim, de aanpassingen waren minimaal: alleen de baudrate aanpassen aan mijn TwinCenter.
Om uit t sluiten dat ik onbewust iets fout had gedaan, heb ik het apparaat en de drivers van het systeem (ik gebruik overigens Windows 7) en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft niet geholpen, sterker nog nu reageert het TwinCenter helemaal niet meer.
Iemand nog ideeën?
Groet, Cees
Cees, Spoor N, epoche III/IV, TC |
|
|
CeesD
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2014 : 09:26:52
|
ps: Wim = Dirk
Cees, Spoor N, epoche III/IV, TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2014 : 10:54:08
|
Cees,
Het is toch gewoon plug and play.
in apparaatbeheer kijken of er geen geel driehoekje staan met een zwart uitroep teken bij Poorten (LPT & COM).
Als dat zo is dat eerst oplossen, en daar kun je overigens ook zien welke COMpoort er is aangemaakt voor de USB To Serial.
Deze kies je in Koploper en je kiest in koploper een baudrate van 19200, en dan zal het werken zoals het altijd werkt en op heel veel andere plaatsen.
Mvg Wim.
|
|
|
Onderwerp |
|