Auteur |
Onderwerp |
|
Hans Mol
Netherlands
27 berichten |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 08:46:14
|
Beste mensen,
Ik heb problemen met het laten stoppen van een treinstel (ICE2) op de juiste plaats. Wanneer een treinstel komt vanuit blok 3 of 7 dan stopt hij in blok 4 keurig net met zijn laatste wielen over de wisselstraat. Ik wil hem echter 2 cm. verder laten stoppen. Komende vanuit blok 2 of 5 en wanneer deze stopt in blok 4 dan staat het treinstel ook net nog op de wissel. Ik wil het treinstel in dit geval graag 20 cm verder laten stoppen. Ik dacht dat ik dit kon instellen via aanvullen blokgegevens. Maar wat ik daar ook instel, + of - waardes, er veranderd niets in het rijgedrag.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Onderstaande enkele afbeeldingen en mijn bestand ter informatie.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite!!
Hans
Download Attachment: afbeelding1.jpg 189,11 KB
Download Attachment: afbeelding2.jpg 154,47 KB
Download Attachment: Echaztalbahn.bck 25,71 KB
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus. |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 10:27:13
|
1)Komt de trein op de minimum snelheid van zijn treintype op de stopsectie, dan zal hij doorrijden zoals gewenst. Je moet je wel even realiseren dat Koploper daarvoor eerst moet leren remmen. Komt de trein iets sneller op de stopsectie dan lost koploper een "noodstop" en staat prompt stil.
Hij zal tijdens het leren remmen bijna altijd te vroeg stoppen en dan na enkele keren wel gaan doorrijden. Geduld, niet altijd aanpassen bij elke mislukte stop!!!
2)Ik zie dat je bepaalde treinen een negatieve doorrijafstand gegeven hebt. Volgens mij wil dat zeggen dat Koploper dat getal bij zijn lengte zal tellen en zover doorrijden. Ik vrees dat deze altijd te ver zullen doorrijden, want je treinlengte staat op 999cm.
3) De doorrijafstanden voor blok 4 zijn opgegeven per lok(ICE) en per treintype(personentrein). Dan is het natuurlijk wel even goed kijken als er iets moet aangepast worden. Volgens mij heeft Lok voorrang op treintype. Maar voor sommige richtingen heb je niets voor de lok, dan kiest koploper treintype. Hier staan een paar lijntjes die koploper nooit zal gebruiken of de 151 moet met een personentrein gaan rijden...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 27 jan 2014 11:00:10 |
|
|
Hans Mol
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 11:20:41
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
1)Komt de trein op de minimum snelheid van zijn treintype op de stopsectie, dan zal hij doorrijden zoals gewenst. Je moet je wel even realiseren dat Koploper daarvoor eerst moet leren remmen. Komt de trein iets sneller op de stopsectie dan lost koploper een "noodstop" en staat prompt stil.
Hij zal tijdens het leren remmen bijna altijd te vroeg stoppen en dan na enkele keren wel gaan doorrijden. Geduld, niet altijd aanpassen bij elke mislukte stop!!!
2)Ik zie dat je bepaalde treinen een negatieve doorrijafstand gegeven hebt. Volgens mij wil dat zeggen dat Koploper dat getal bij zijn lengte zal tellen en zover doorrijden. Ik vrees dat deze altijd te ver zullen doorrijden, want je treinlengte staat op 999cm.
3) De doorrijafstanden voor blok 4 zijn opgegeven per lok(ICE) en per treintype(personentrein). Dan is het natuurlijk wel even goed kijken als er iets moet aangepast worden. Volgens mij heeft Lok voorrang op treintype. Maar voor sommige richtingen heb je niets voor de lok, dan kiest koploper treintype. Hier staan een paar lijntjes die koploper nooit zal gebruiken of de 151 moet met een personentrein gaan rijden...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd
Beste Theo,
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp in ieder geval dat ik wat verkeerde instellingen heb gemaakt. Ik zal vanavond alles in het menu "Aanvullende blokgegeven" even weghalen en opnieuw instellen. En uiteraard geduld hebben met het controleren hiervan
Groeten
Hans
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus. |
|
|
Hans Mol
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 21:58:06
|
Beste Theo,
Op jouw advies e.e.a. opnieuw ingesteld. Het treinstel rijdt nu door tot de gewenste positie. Nogmaals bedankt voor je input.
Hans
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 28 jan 2014 : 01:03:35
|
Hallo,
Ik wilde even reageren op Theo zijn opmerking (punt 2) over de negatieve waarde bij het cm doorrijden. Volgens mij word de lengte van de locomotief (niet de treinlengte in het Rijwindow) opgeteld bij het aantal ingevulde cm doorrijden.
De lengte van de locomotief wordt ingevuld in Onderhouden Locomotieven bij de Stamgegevens.
Je gebruikt dus eigenlijk de achterkant van de locomotief als uitgangspunt van het doorrijden.
Met vriendelijke groet,
Jack.
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 28 jan 2014 : 10:04:46
|
Zou kunnen Jack, ik gebruik het nu nog alleen bij opstelplaats lokomotievenen die hebben daar geen trein bij.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|