Auteur |
Onderwerp |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 berichten |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 21:02:36
|
Beste forumleden,
Ik heb een probleem met een goederen trein die niet stopt in het kopstation / doodspoor. Deze trein moet pendelen tussen blok 28 of 29 en dan naar blok 20 kopstation / doodspoor en weer terug. Ik heb al in gegeven dat het een vaste route is maar helaas als de trein aan komt in blok 20 blijft deze tegen de buffer aan lopen en keert niet om.
Download Attachment: AlpGrum.bck 62,71 KB
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 21:45:30
|
Hoi Bert
De bezetmelders staan in de verkeerde volgorde in blok 20. Mogelijk zijn ze alleen verkeerd getekend of het ea is verkeerd in de database gezet. Even aanpassen en nog eens testen. En geef aan dat er gekeerd mag worden in blok 20 (aanvulling blokgegevens).
Maar schakel de vaste route eens uit en rij handmatig om ea te testen.
Wanneer de trein handmatig van blok naar blok gestuurd kan worden dan pas kan je een vaste route maken.
succes
Groetjes Walter Weerdenburg
n160weer win-xp selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie. |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 22:14:23
|
Ok bedankt voor de tips ik ga morgen avond testen ik laat het weten.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
Bewerkt door Bert Ruedisueli op 07 jan 2014 22:15:44 |
|
|
Henny
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2014 : 12:05:17
|
Ik heb je baan bekeken, ben een RhB fan, er dient het een en ander nog ingevuld te worden, werkelijke lengte van een blok (staat nu overal op 999 cm en trein lengte (stond op 999) heb ik veranderd in 100 cm) verder was in de vaste route niet aangegeven dat 28 en 29 een alternatief is als er een bezet is. beschrijving blok 27 was nog gekoppeld aan 29. Denk er ook over na dat een trein die links om rijdt altijd linksom zal rijden, maak een schaduwstation in twee richtingen berijdbaar en de treinen loop wordt onvoorspelbaarder, dus leuker.
succes verder.
Download Attachment: AlpGrum_20140108_115902.bck 64,24 KB
Henny Noordhoek (Duiven gld) IB-H0m-LTD-Koploper |
|
|
hubertus
Netherlands
1992 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2014 : 13:06:21
|
Je kunt met blok- en treinlengtes werken, maar dat hoeft niet. Als je de mogelijkheden die daarmee beschikbaar komen toch niet gebruikt, is het een beetje zonde van het werk om dat allemaal in te vullen. Koploper kan in ieder geval prima uit de voeten met de standaardwaarde 999.
Huub
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2014 : 15:44:41
|
Iedereen tot nu toe bedankt voor de tips…….. maar het werkt nog niet.
1 als ik de loc van blok naar blok (handmatig) laat rijden gaat dat in ieder blok goed. 2 Als ik de loc van blok 24 naar 20 laat rijden dan krijg ik zelfs nog de melding (in overzicht locomotieven) stop eerst; dan keren ! Maar als ik de loc Maienfeld 641 (goederen)en in het rijwindow aan vink dat hij de vaste route moet pakken en automatische laat rijden van blok 28 of 29 gaat hij niet naar blok 20 maar rijd via blok 21 of blok 22 en dan slaat hij op hol !
alles werkt wel via de test modus alleen zie ik dan in het overzicht locomotieven wel de vertrektijden verschijnen maar niet dat er gekeerd gaat worden !
Bijgaand nog mijn database die nog wat aangepast is nv jullie tips.
Download Attachment: AlpGrum.bck 61,69 KB
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
Bewerkt door Bert Ruedisueli op 11 jan 2014 15:47:49 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2014 : 18:24:48
|
Beste Bert,
Als je aanvinkt dat de vaste route actief is en hij is nog niet echt actief omdat hij nog niet in zijn richting blok is geweest in dit geval 20 zal hij kunnen kiezen voor een ander blok in dit geval 21 of 22, alleen als naar blok 20 gaat zal de vaste route daadwerkelijk actief worden en dan zal hij tot het oneindige de loc laten pendelen. Wat je ziet dat er gebeurd is dus niet vreemd, maar geheel volgens plan zoals koploper dat voor je bedenkt. Wil je dat de route altijd start dan moet je een ander richting blok kiezen b.v. 24.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 11 jan 2014 18:26:43 |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 11 jan 2014 : 19:45:46
|
Morgen ff testen Wim alweer bedankt.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2014 : 22:25:49
|
Helaas na een halve dag en avond kijken en testen rijd de loc (maienfeld) in het kopstation / doodspoor door !! Het rare is dat de loc bij de laatste bezetmelder (6.8) in blok 24 de loc wat meer snelheid gaat maken en als het ware door schiet in blok 20. Misschien zijn er nog tip misschien door het lange kijken en proberen zie ik het niet meer; morgen weer verder.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli
Download Attachment: AlpGrum.bck 63,51 KB |
Bewerkt door Bert Ruedisueli op 12 jan 2014 22:28:04 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2014 : 12:51:44
|
Wim,
Hier de logfile van de vaste route (route2)welke dus niet stopt in blok 20 maar door raast.
Download Attachment: AlpGrum_20141201_121315.txt 3,99 KB
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2014 : 13:27:28
|
Bert,
Melders komen overeen met wat jij hebt opgegeven bij de blokken. Echter zie ik dat de snelheid nog steeds wordt opgebouwd aan de hand van de ingestelde massasimulatie (tijd) Ook zie ik dat je de trein met geijkte snelheid laat rijden en dat er niet daadwerkelijk is geijkt.
Zou beginnen met de snelheden daadwerkelijk te ijken, en de tijden van 60 sec naar 3 sec te zetten voor de massasimulatie en van 35 ook naar 3 sec.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 13 jan 2014 13:29:34 |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2014 : 13:44:11
|
Wim,
Had ook het idee om toch maar eens eerst te gaan ijken; maar ik dacht dat koploper het ook zonder kon. Ik laat het van de week nog weten.
Tot zover weer bedankt.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2014 : 22:07:29
|
Vraagje is het nodig dat je in wisselstraten de snelheid instel ?
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2014 : 22:26:29
|
Voor mij is het altijd een beetje gek om van snelheden te praten en niet te ijken ... Koploper stuurt de locs met decoderstappen. Ijken dient om koploper te leren welke stap met welke snelheid overeenkomt...
Snelheidsreductie op gebogen wissels is heel normaal..
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 30 jan 2014 : 11:39:42
|
En nog een vraag: de punten waar in blok hebben deze invloed op rijgedrag of is dit alleen visueel ?
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 30 jan 2014 : 22:27:39
|
Gevonden ! Ik heb bij aan sluiten van onbewaakte sectie's vergeten de diode schakeling mee te nemen ! Ik zag dat er soms twee sectie's met bezet melders te gelijk geactiveerd werden.
Nu een vraag hoeveel diode schakelingen moet je hebben; 1 bij elke sectie of is een genoeg voor b.v 30 sectie's van 2 bezet melders.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 30 jan 2014 : 23:50:26
|
Hoi Bert,
Dat is niet zo moeilijk. Voor elke boosterkring één schakeling waar alle niet gedetecteerde delen (van die kring) op kunnen. Dan bepaald het vermogen van je booster, de amperages dus, hoe zwaar je diodes moeten zijn. Bij een 3A booster dus diodes van minimaal 3A. Een 1N5401 bijvoorbeeld.
Groeten Jack. |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2014 : 10:33:17
|
Ok dus voor iedere booster een diode schakeling; bedankt.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2014 : 22:46:01
|
Nou en dan rijden de treinen eindelijk volgens het spoorboekje ? Er was nog een blok waar de bezet nummers verkeerd stonden alles werk nu. Ik heb er wel veel van geleerd maar stond ook op het punt koploper te vervangen voor een ander besturing systeem; maar ja dan moet je ook weer bij 0 beginnen en nu kom je steeds verder en dieper in koploper Wat een prachtig programma.
Iedereen bedankt voor de goede en vele tip's.
Met Vriendelijke Groeten
Bert Ruedisueli |
|
|
|
Onderwerp |
|