Auteur |
Onderwerp |
|
Ad_M
Netherlands
7 berichten |
Geplaatst - 26 jan 2014 : 21:02:17
|
Goede dag allen,
Ik ben al een tijdje op het forum aangemeld, maar dit is mijn eerste post na veel lezen Dapper ben ik begonnen aan het digitaliseren van het baantje GeordieBurgh van mijn zoon (Geordie heeft hem ontworpen en aan de layout doe ik niets meer, dat is zijn deel ) Dat ziet er dus zo uit: 260 x 110
Ik ben dus alleen het bouwend personeel Maar ik kom er nu even niet meer uit zonder hulp...
Wie wil er zo vriendelijk zijn mij te controleren of ik nog fouten binnen Koploper heb gemaakt (zal zeker wel, daar ik de boel niet aan automatisch rijdend krijg )
Een paar voorbeelden treinstellen blijven staan en gaan van automatisch af (tot nu toe in blokken 14 -> 13, blijft staan in blok 17 na vertrek uit station) Wat mij dol laat draaien is dat de detectie het treinstel in het correcte blok aangeeft, maar daarna het gereserveerde blok rustig uit rijdt en koploper aangeeft dat dit blok bereden is - Het eiken gaat goed - Wissels schakelen goed - Treinen rijden handmatig - Testprogramma komt overeen met de detectie punten - Blokken tig keer nagekeken (ik zie het niet...)
Wat doe ik fout????
Mvg, Ad
Download Attachment: GeordieBurghV2.bck 52,07 KB
|
Bewerkt door Ad_M op 26 jan 2014 21:06:45 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 26 jan 2014 : 21:35:22
|
Hallo Ad,
je hebt bij onderhouden blokken de verkeerde bezetmelders ingevoerd bij de te verwachten bezetmelders, dit moeten de bezetmelders zijn van het blok waarin gereden wordt en komen overeen met de bezetmelders in "bezet bij" dus niet de melders uit voorgaand blok gebruiken.
Ook ben je vergeten de tabbladen in te vullen van het blok waar de treinen uit komen je hebt consequent alleen het 1e tabblad ingegeven. Deze tabbladen vind je onderin het window bij onderhouden blokken. Dit veroorzaakt het feit dat treinen overspringen op handmatig rijden.
Probeer eerst deze vergissingen in onderhouden blokken te corrigeren,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 18:46:02
|
Dank je wel Walter voor je tijd en inzet Met deze opbouwende informatie kan ik wat Ga meteen tijd proberen te maken deze week om deze zaken aan te passen en te kijken hoe ver ik nu komt
Mvg, Ad |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2014 : 19:40:25
|
Ad,
Misschien een "voorzichtige" raad: ik zou één rondlopende route kiezen uit het ganse baanplan. Op die (vier ?) blokken achter elkaar zou ik eerst rijden met één lok en dan met twee achter elkaar. Daarna stap voor stap uitbreiden.
Anders dreig je veel werk voor niets te doen...tot je het in de vingers hebt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2014 : 12:23:24
|
Dank je voor je tip Theo Het begint al lekker te vorderen, kan dagelijks helaas maar een klein beetje tijd maken om met Koploper te stoeien Maar het vorderd al lekker
Mvg, Ad |
|
|
Manu
Belgium
1 Posts |
Geplaatst - 13 feb 2014 : 23:01:35
|
Beste Ad,
Je eerste post was voor mij de aanleiding om me ook te registreren op dit forum omdat ik dacht je te kunnen helpen. De registratie is nu rond en dus hier je door mij bewerkte bestand na reeds een jaartje studeren. Enkel blok 20 mist nog bezetmelders, vandaar de melding bij het afsluiten. Verder nog veel plezier met je hobby.
Download Attachment: GeordieBurghV2.bck 49,98 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 09:51:08
|
Manu Fleur Fleurtje,
Dank je voor je reactie, maar Walter zat precies op het probleem Koploper bestuurt de baan nu al mooi, sorry dat ik niet duidelijk(er) in was
Hierbij wat bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=DNk03RsMvkY
Ik heb nog maar twee "problemen" waarvan ik er een zelf veroorzaakt heb Als mijn langste ice + bds sleep van 93 cm, dit is de aller langste trein op GeordieBurgh, nu van blok 11 terug rijdt naar de stations sporen en daarbij blok 8 of 9 passeren schakelt wissel 17 te vroeg
Dit komt omdat blok 8 en 9 te klein zijn (dat is zuiver mijn fout!!!) Is dit op te lossen door volledig gedetecteerd te rijden?
En de laatste waar in nog mee zit te stoeien, ik krijg soms nog steeds een deadlock bij verkeerd spoor op blok 11 als er naar blok 13 en 15 gereden wordt vanuit blok 1 e.d. Er staan al wat voorwaarden, maar blijkbaar nog niet de juiste...
Hier is alle hulp zeker welkom bij
Download Attachment: GeordieBurghV2.bck 99,19 KB
Mvg, Ad
|
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 13:03:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Manu Je eerste post was voor mij de aanleiding om me ook te registreren op dit forum omdat ik dacht je te kunnen helpen. De registratie is nu rond en dus hier je door mij bewerkte bestand na reeds een jaartje studeren.
Tsjonge Emanuel/Emmanuel/Fleur/Fleurtje/Manu Wat een bullshit verhaal van je. Naast een grote fantast ben je dus ook een pathologische leugenaar met een steeds grotere gespleten persoonlijkheid. Dit draadje was helemaal geen aanleiding om je maar eens te registreren op het forum. Het is gewoon de zoveelste poging van je om hier op het forum actief te zijn. Werd het te warm op Barbados? Of ben je Vorhout (waar dat dan ook mag liggen) uitgegooid.
@Ad, gedurfd hoor om een advies van onze fantast te volgen. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om een door ...(vul zelf zijn schuilnaam maar in) gewijzigde database te gebruiken. Gr. Eric |
|
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 13:15:34
|
Allen,
Dit kan toch anders?
Dit is DE reden waarom ik niet naar dit forum durfde te gaan om iets te posten...
Laten we iedereen in de waarde houden die hij of zij heeft en elkaar met het respect behandelen die je zelf ook zou willen krijgen...
Nogmaals, ik waardeer dat u mij probeert te waarschuwen, maar dat kan op een "nette" / andere manier Als u goed gelezen had, ik ben op dit advies ook niet op ingegaan...
Volgende keer een PB?
Moderator, zo u zo vriendelijk willen zijn bovenstaande post te verwijderen aub (en dan deze ook )
Mvg, Ad
|
Bewerkt door Ad_M op 14 feb 2014 14:44:02 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2014 : 14:44:51
|
Tenzij anderen meer zien/weten dan ik (bijvoorbeeld IP-adres): ik zou toch zeggen dat we in een maatschappij leven waarbij eerst de schuld bewezen moet worden. Tot die tijd ben je onschuldig. Iemand uit België met als voornaam Emanuel, Fleur enz. mag zich dus niet meer aanmelden en gebruik maken van dit forum. Daar pas ik toch echt voor. Als dit de trend is/wordt, keer ik echt de internet gemeenschap de rug toe.
Met verschillende forumnamen aanmelden, hier of elders, dat is door meerdere gebruikers wel eens gedaan. Dus dat is niet zo heel erg. Laten we alleen iedereen in zijn (haar) waarde laten.
Mvg, Paul. |
|
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 09:50:04
|
quote: Ik heb nog maar twee "problemen" waarvan ik er een zelf veroorzaakt heb Als mijn langste ice + bds sleep van 93 cm, dit is de aller langste trein op GeordieBurgh, nu van blok 11 terug rijdt naar de stations sporen en daarbij blok 8 of 9 passeren schakelt wissel 17 te vroeg
Dit komt omdat blok 8 en 9 te klein zijn (dat is zuiver mijn fout!!!) Is dit op te lossen door volledig gedetecteerd te rijden?
En de laatste waar in nog mee zit te stoeien, ik krijg soms nog steeds een deadlock bij verkeerd spoor op blok 11 als er naar blok 13 en 15 gereden wordt vanuit blok 1 e.d. Er staan al wat voorwaarden, maar blijkbaar nog niet de juiste...
Hier is alle hulp zeker welkom bij
Download Attachment: GeordieBurghV2.bck 99,19 KB
Mvg, Ad
Even de focus terug op het draadje, waar het werkelijk om gaat: Koploper en rij-, bouw plezier |
|
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 11:15:18
|
Hoi Ad
Ik heb even gekeken.
Het tweede probleem van je is mogelijk te begrijpen. Volgens mij heb je hier verkeerde blokken in gevoerd bij blok 13 en 15. Haal deze eens weg
Download Attachment: Naamloos.jpg 104,77 KB
Het eerste probleem is mij niet duidelijk. Wat te doen bij te lange trein is volgens mij goed ingevuld. Echter te lange treinen icm doorrijden zou ik op mijn eigen baan eens moeten testen. Ik had een soortgelijk probleem. Dit kan ik pas volgende week doen. Maar haal het door rijden eens weg. En kijk wat er gebeurd. Oke treinen zullen te vroeg stoppen. Dus voor het test rijden even met korte trienen rijden. Maar de lengte van de treinen niet in koploper aanpassen. Zorg altijd voor een goede back-up voor je gaat testen. Dan kan je altijd makkelijk terug.
succes
Groetjes Walter Weerdenburg
n160weer win-xp selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie. |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 13:31:34
|
Hallo Ad,
leuk dat het grotendeels werkt en net gekeken naar netjes rijdende en remmende treinen bij het station.
Overigens Manuel uit Voorhout en zijn door Koploper gestuurde treinbaan ken ik (voor mij op fietsafstand), en dit is geen beginnende koploper gebruiker, dus het zal om een ander moeten gaan.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
Bewerkt door Wissels op 15 feb 2014 13:33:21 |
|
|
Ad_M
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2014 : 18:17:55
|
Hoi Walter W (2x Walter, dat gaat leuk worden ) Dank je voor je reactie en hulp
Als ik deze vinkjes weghaal, dan komen mijn kopsporen niet meer vol En worden de treinen niet meer schoongemaakt en bijgeladen Het is juist de bedoeling dat ze hier verkeerd spoor kunnen rijden
Dit is zo voor het gehele linker gedeelte van de baan, alleen het rechter deel is maar rechts rijdend
(FYI: GeordieBurgh is ontworpen door mijn zoon toen die 11 was. De afspraak was dat ik hem zou veel mogelijk zou adviseren. Maar niet zou belemmeren in zijn fantasie / uitvoering)
Vandaar deze lay-out die verre van perfect is Ben ook maar het uitvoerend personeel
Ik heb net wel wat (vergeten)vinkjes in de Kopsporen gezet, bij vertrek is maar naar 1 richting De vinkjes staan nu wel goed in blokken 1, 14, 16, 19 en 20 (Bedankt Maurits!)
FYI: Blok 20 staat trouwens expres uit, dat is dus geen fout
Als ik de lengte laat staan en er een ICR rijtuig tussen uit haalt gaat het wel goed De wissel W17 wordt keurig overgezet als 67.7 of 67.8 vrij komt na de lok Dit probleem treed ook op bij een lange goederensleep die linksom rijd Blok is gewoon te kort denk ik?
@Walter (wissels) Dank je voor je feedback, ben er zelf ook zeer tevreden mee Dank je voor je duw in de juiste richting om het zo ver te krijgen Ik sta trouwens open voor elk advies, van wie dan ook, als het maar vooruitgang geeft en ik er van kan leren
Mvg, Ad |
Bewerkt door Ad_M op 16 feb 2014 01:17:37 |
|
|
|
Onderwerp |
|