Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 153 / Bezoekers Vandaag: 247
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 153
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Botsing tussen blok 10-11
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GTIBert

Netherlands
271 berichten

Geplaatst - 22 dec 2013 :  16:32:48  Toon profiel  Reageer met citaat
kan iemand eens kijken waarom er steeds een botsing plaats vind tussen blok 10 en 11.
Staat er soms ergens iets verkeerd ingesteld?

Wie kan me hierbij helpen.

Alvast bedankt.!!!




Download Attachment: botsing.PDF
321,93 KB

Download Attachment: Hoensbroek12-11-2013Bert-Jos.bck
77,61 KB

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .


Gr. Bert

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  16:42:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert, is je trein in blok 10 misschien te lang voor het blok en heeft de gehele trein geen volledige detectie? Als ze gewoon achter elkaar rijdend staan, zou de trein in blok 10 stil moeten staan, en volgesn de logging staat hij dat ook snelheid is nul. Zal dus geen verkeerde instelling zijn. Een te lange trein voor een blok kun je oplossen via aanvullende blok eigenschappen en het invullen van de treinlengte welke in dat blok mag staan zonder het achterliggende blok bezet te hoeven houden, ook vul je bij de trein zelf de juiste lengte in zodat er aan de hand daarvan een juiste beslissing genomen kan worden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  17:34:49  Toon profiel  Reageer met citaat
WIM,

Ik heb bij rijgedrag van elke trein de lengte in gegeven.
Verder heb ik bij blok eigenschappen blok-10 85Cm ingevuld, is dit voldoende.

P.S. het probleem doet zich voor van blok 11 naar 10 , en niet van blko 10 naar 11.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .


Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  18:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
In de database die je hebt bijgevoegd is in ieder geval geen bloklengte bij blok 10 ingevoerd. Bij de locomotieven heb je alleen de loclengte bij onderhouden locomotieven ingevoerd, niet de lengte van de eventuele trein die wordt getrokken.

Maar kun je wat preciezer omschrijven wat er gebeurt? Alleen dat er een botsing plaatsvindt, is een beetje algemeen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  18:34:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Je hebt helemaal nergens bloklengte ingevuld, ook geen treinlengte, het enigste wat je opgegeven hebt is de loc lengte.



Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf bij aanvullende blokeigenschappen geeft je op hoe lang de treinlengte max mag zijn die in zijn geheel in het blok past. Onderaan geef je aan welke actie er ondernomen moet worden als de trein te lang is voor het blok.

Verder geef je aan bij onderhouden loc, hoe lang de treinlengte is dus de sleep + de loc.



F1=Help

Mvg
Wim.








Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  19:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Hoe, en waar geef ik bloklengte aan.
Hoe weet ik hoe lang een blokl is als er ook bochten in zitten.
Kan in help " help bestand " niets over bloklengte vinden, wel over trein lengte.
Moet ik soms het uit gebreid menu kiezen?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .


Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  19:46:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

pak een flexibele meetlat volg ook een boog, een blok is de lengte van het blok excl. de lengte van de laatste melder in het blok, tenzij je zelf hier voor de oplossing van evt. problemen zorgt, om te zorgen dat de trein net iets verder doorgereden is, en niet meer aan het begin van de laatste melder staat.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 22 dec 2013 :  20:20:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Bloklengte = treinlengte - een stukje reserve, geef je dus op in het eerste plaatsje. Hoe je de lengte bepaald gewoon schatten of opmeten.
Een klein beetje eigen inzicht en initiatief zou geen kwaad kunnen. Je kreeg het nu voor 99% al voorgekauwd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina