Auteur |
Onderwerp |
|
Ruurd Ochse
Netherlands
1 bericht |
Geplaatst - 20 dec 2013 : 19:58:55
|
Goedenavond, Ik heb een probleem dat bij de aansturing van een wisselstraat koploper op het beeldscherm de juiste wissels schakelt, maar als ik in mijn loggin kijk schakelt hij een wissel verkeerd. Dat doet hij op de baan ook met alle gevolgen van dien. Ik heb alles doorgelopen, maar volgens mij staat alles goed. Wat kan het zijn? |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2013 : 21:24:18
|
Dat wissel is misschien anders aangesloten ? Dat kun je koploper vertellen en dan houdt KL er rekening mee. Of je vervangt het wisselsymbool.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2013 : 23:17:13
|
Ruurd, koploper zal het wissel niet verkeerd schakelen, koploper zal het wissel zo schakelen als dat er is opgegeven in de database. Of je leest het symbool verkeerd, zwart of geel (geselecteerd) geeft de juiste stand aan, blauw is de trein in het water laten rijden.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
sik250
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 19:25:20
|
Ruurd Zet even een backup van je database neer en geef de wisselstraat en/of wisselnummer even aan. Misschien dat Wim daar dan naar kan kijken. Wij zien echt iets over het hoofd Johan |
|
|
Ochse
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 20:27:54
|
Goedenavond hier mijn data van mijn baan misschien dat iemand zou willen kijken wat er fout staat.
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ruurd Ochse
Goedenavond, Ik heb een probleem dat bij de aansturing van een wisselstraat koploper op het beeldscherm de juiste wissels schakelt, maar als ik in mijn loggin kijk schakelt hij een wissel verkeerd. Dat doet hij op de baan ook met alle gevolgen van dien. Ik heb alles doorgelopen, maar volgens mij staat alles goed. Wat kan het zijn?
Download Attachment: Winde51.bck 422,76 KB |
|
|
Ochse
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 20:31:42
|
Het gaat om de aansturing van wissel nummer 1 als deze in een wisselstraat staat. Het gaat een tijdje goed en in eenkeer geeft hij rechtdoor als het afbuigend moet zijn.
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ochse
Goedenavond hier mijn data van mijn baan misschien dat iemand zou willen kijken wat er fout staat.
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ruurd Ochse
Goedenavond, Ik heb een probleem dat bij de aansturing van een wisselstraat koploper op het beeldscherm de juiste wissels schakelt, maar als ik in mijn loggin kijk schakelt hij een wissel verkeerd. Dat doet hij op de baan ook met alle gevolgen van dien. Ik heb alles doorgelopen, maar volgens mij staat alles goed. Wat kan het zijn?
Download Attachment: Winde51.bck 422,76 KB
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Ochse
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2013 : 22:14:01
|
Goedenavond Wim,
Ik heb alles nagelopen, maar ik kan het niet vinden.
Ik zou het ook echt niet weten wat er fout staat.
Gr. Ruurd
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Denk zo maar dat het in de logische speciale actie zit, zou daar eens naar kijken als ik jouw was.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 23 dec 2013 : 00:02:50
|
Hoi Ruurd
Er is een speciale actie die de wissel omzet. Volgens mij kan dit niet wissel 1 zijn. Echt iets om over het hoofd te zien.
PS Mooie baan.
Groetjes Walter
n160weer win-xp selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie. |
|
|
Ochse
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 23 dec 2013 : 21:19:56
|
Mannen bedankt voor de adviezen
Het was inderdaad een logische actie die verkeert stond.
Ik heb nu 1,5 uur proef gereden en de fout heeft zich niet meer voor gedaan.
Bedankt voor de hulpvaardigheid
Groet,
Ruurd Ochse |
|
|
|
Onderwerp |
|