Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 3125
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kopoper en Ecos.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Pjedro

Netherlands
11 berichten

Geplaatst - 19 nov 2013 :  16:44:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

We willen rijden met koploper en een ecosII.
De ecos hangt via een netwerkkabel aan de pc vast.
Nu heb ik een litfinski terugmeld decoder aan de ecos hangen.
heb een simpel baantje met 2 sporig station en twee extra blokken.
en ik krijg de volgende foutmelding bij het drukken op het groene spiegel ei.

"Fout bij het openen van compoort HSI-88 interface! (com1)"

Vervolgens geeft koploper aan dat de communicatie niet gestart kan worden, wat logisch is.

Wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,
Peter van Oosterom

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 19 nov 2013 :  17:06:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Welke LDT terugmelddecoder heb je ? De HSI moet je toch op je PC aansluiten en niet op de ecos ? Daarom staat er com1.Je ecos heeft geen com poorten.Enkel een ethernet naar je PC toe.Als je de gewone LDT hebt dan moet je in koploper S88 kiezen.Ook in je ecos de S88 aanmaken.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 19 nov 2013 :  17:07:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Peter,

De Littfinski terugmeld decoder (eigenlijk een S88/bezetmelder) is wat anders dan een Littfinski HSI interface.
Je hebt in Koploper (vermoedelijk) bij "digitale onderdelen" aangegeven dat je een HSI interface hebt. Deze moet je weghalen en Koploper vertellen dat je een (1) of meer bezetmelders hebt.

Als je in Koploper "Shift F5" drukt opent automatisch "Digitale Onderdelen" (moet koploper geen verbinding hebben met de baan, spiegel op rood) hier kun je de HSI interface weghalen en de bezetmelder(s) toevoegen.

Ook moet je aan de Ecos vertellen hoeveel S88/bezetmelders je hebt.

Meine

http://www.EenOpZevenEnTachtig.nl

Bewerkt door Dieky op 19 nov 2013 17:09:12
Ga naar bovenaan de pagina

Pjedro

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 19 nov 2013 :  19:37:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dieky en John,

Dank jullie wel voor de antwoorden.
We gaan er aam werken.

Met vriendelijke groet,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Pjedro

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  15:39:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dieky,

Ja ik had inderdaad de littfinski HSI interface aangegeven.
Dat heb ik nu veranderd met gewone bezetmelders. Heb ik nu evengoed een verbinding van de terugmelders naar de pc nodig of is de aansluiting van de littfinski melder naar de Ecos genoeg?

Met vriendelijke groet,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  18:36:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Peter,

Misschien zou het kunnen helpen je gebruiksaanwijzingen eens te lezen en dan te doen wat daar in staat, het is maar een suggestie!!

Maar, je ECoS heeft toch een verbinding met de PC de de s88 modules hebben een verbinding met je ECoS via de s88 aansluiting daarop is het toch?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Pjedro

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  19:00:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo "Mijnheer" Wim Ros,

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ik help een vriend met deze vraag en de handleidingen heb ik hier niet tot mijn beschikking.
Ik rij zelf via een IB naar alle tevredenheid. Als een jaartje of 6.

Maar de Ecos is helemaal nieuw voor mij net als de littfinski hardware.

Niet iedereen heeft overal verstand van, zoals "u" zelf.
Maar neem maar van mij aan, dat er aan "uw" manieren nog heel wat schort. Misschien is een psychiater wat voor "u". En kunt "u" dan wat vriendelijker door het leven gaan. Kennelijk heeft u verstand hardware en software, maar ja die zeggen ook niets terug. Sociaal kunt "u" nog heel wat leren, want daarin bent "u" echt een "nul"!

Ik had deze opmerking natuurlijk al zien aankomen, daar "u" altijd zo reageert, als "u" vind dat iemand een "domme" vraag stelt, maar ook hier geldt er zijn geen domme vragen. Alleen maar domme antwoorden!

Daarvan is "uw" antwoord er een van.

Met vriendelijke groet,
Peter

Dit was mijn laatste bijdrage op dit forum.


Bewerkt door Pjedro op 20 nov 2013 19:15:07
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  20:07:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo,kort lontje.

Je schrijft eerst je berichten in de ik vorm.
Dat suggereert dat het om jouw apparatuur gaat.
Kom je nu opeens dat het om spul van een vriend gaat. Dat kunnen wij hier toch ook niet ruiken

En als je toegang hebt tot een computer met internet heb je ook toegang tot handleidingen. Kleine moeite om die dan te downloaden.

Dus zo onredelijk lijkt me de opmerking van Wim nu ook weer niet.

Als je je melders op de Ecos hebt aangesloten en daarin hebt opgegeven hoeveel en welke eraan hangen en je meldingen op de Ecos binnen komen ben je al een heel eind.
Dan is het verder een kwestie van in koploper ook het juiste aantal en adresbereik op te geven. Dan zou je ze in Koploperm ook moeten zien.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

hanshillerstrom

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  23:15:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Een bijzondere onwikkeling..

Ik zelf lees sinds een aantal maanden dagelijks de berichten op dit koploper forum. Waarom, omdat ik me de functionaliteit en werking van koploper eigen wil maken. Ook ben ik bezig met de opzet van eenvoudig ovaaltje om zo de broodnodige basiskennis op te doen. Dat is mijn manier. Sommige pakken dit anders aan. Zie Peter. Wat mij betreft ook niks mis mee. Hij krijgt zelfs netjes een reactie op zijn vragen van behulpzame mede forumleden. Das toch prima.

Natuurlijk kunnen we elkaar ook helpen door soms ook te verwijzen naar een zeer uitgebreide beschrijving van koploper en te attenderen op zoekmogelijkheden binnen dit forum. Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor sommige mensen niet meevalt om door 400 pagina's te ploegen en dit vervolgens te vertalen in praktijk oplossingen. Ik hoop dat we daar met elkaar begrip voor kunnen hebben.

Net als ik ervaart Peter dat een ieder zijn eigen stijl heeft. De een is behulpzaam, de ander bromt steeds het zelfde liedje.

Maar dat zul je wel op elk forum hebben.

Groet

Hans Hillerstrom
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 nov 2013 :  23:28:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Maar laat dit nu helemaal niets met Koploper te maken hebben, maar alles met de ECoS, en hoe je daar bepaalde dingen op aansluit en ingeeft. Verder zal het werken met terugmeldingen niet zoveel verschillen met die van de Intellibox of andere systemen. Hoe het werkt in dit geval staat toch echt in de handleiding van de ECoS.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina