1. Is er een mogelijkheid om een stoomloc in één bepaald blok een kort fluitsignaal te laten geven ? Sommige functies blijven het geluid geven tot je de functie weer uitschakelt. In een lang blok blijft de stoomfluit dan ook storend lang aan en kan door een andere actie pas in het volgend blok weer uitgezet worden. Of zie ik iets over het hoofd ?
2. Ik schrik telkens van het "brekend glas" geluid bij het stilvallen van een loc. Is er een mogelijkheid om dit geluid te vervangen in Koploper door een andere wavefile ?
Voor wat betreft de toggle wou ik er wel een voorwaarde aan verbinden : een loc komt het station binnen maar laat zijn hoorn of stoomfluit horen ENKEL wanneer hij niet gaat stoppen. Als ik dit doe bij via functies uitgebreid , gaat wordt de functie altijd ingeschakeld....ook wanneer hij toch gaat stoppen.
Ja, het brekend glas : dat dacht ik al en hoe ik ook probeer om het stilstaan te vermijden, toch gebeurt het af en toe. Vervelend genoeg trouwens.
Bedankt Wim, hopelijk weet je ook voor punt 1 nog een aanvullende tip !
Zo had ik die optie niet begrepen maar inderdaad, het lijkt logisch. Ik probeer het morgen meteen uit ! Zo leer je elke keer weer meer de fantastische mogelijkheden van Koploper.
Weer eens bedankt Wim voor de snelle en adequate hulp !