Auteur |
Onderwerp |
|
HansK
40 berichten |
Geplaatst - 31 okt 2013 : 10:30:27
|
Hoi,
In mijn nieuwe baan heb ik een inrijspoor voor het station van pak em beet 4 meter lang. Wanneer de trein nu de afbuigende wissels ingaat, heb ik de snelheidsbeperking aangezet. Werkt zoals altijd perfect. Maar! Wanneer de trein in het blok komt voor de wisselstraat, gaat de snelheidsbeperking direct in. Wat dus inhoudt dat er voor bijna 4m al 50 gereden gaat worden. Baanvaksnelheid is 100/80, dus die 50 zitten ze zo op. 50 km/h over 4 meter duurt vrij lang.
Is er een mogelijkheid om via eventueel een virtueel bezetmeldpunt de snelheidsbeperking later in te laten gaan (bv 2 meter ervoor). Enige wat ik kan verzinnen is het blok in tweeën te hakken, en dan aangeven dat het vorige blok bezet mag blijven bij te lange treinen. Dit is echter iets wat ik niet wil, aangezien het electrisch als praktisch erg moeizaam zal zijn om te realiseren. (geen bezetmelders meer in het boosterdeel etc)
Ben benieuwd, Hans
Ecos, Koploper, 2rail. |
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 31 okt 2013 : 10:37:50
|
Hans
Met een vitueel bezetmeld punt is dit te regelen, je moet dan wel bij dit punt start wisselstraatbeperking activeren
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.2 ) |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 31 okt 2013 : 11:22:55
|
Hoi Piet,
Duidelijk, had weer eens even iets verder moeten kijken dan m'n neus lang is. Werkt!
Dank! Hans
Ecos, Koploper, 2rail. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|