Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 3723
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Pendeldienst hapert
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcel01

Netherlands
105 berichten

Geplaatst - 24 okt 2013 :  00:41:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Ik heb via vaste routes een pendeldienst opgestart welke niet helemaal gaat zoals ik wil.

Ik heb eerder al eens een soortgelijke situatie op dit forum gezet en dacht toen dat ik er was maar uiteindelijk was het niet gelukt. Ik heb het toen anders aangepakt en dit lukt nog niet.

Het gaat om 4 boemel treinen welke in de blokken 26,32,33,37 en 38 mogen komen. Er rijdt altijd maar 1 boemel rond.(via blokgroep) Eenmaal aangekomen in blok 18 dan wordt de vaste route gekozen. De keus is afhankelijk van welke vaste route mag gelden middels een logische actie (indien blok vrij dan kan de boemel er heen).

Er is ook een een variabele route actief voor boemels welke via treintype ingesteld is. De reden is om niet in de benoemde blokken te komen welke in de variabele route zijn opgenomen.

Als ik via de rij window de vaste routes selecteer dan zie ik dat in blok 18 de gekozen route actief wordt. Maar na verloop van tijd houdt dit op en bij het opnieuw selecteren van de rij window is de variabele route option button aangevinkt en niet de vaste route. Kan me voorstellen dat de vaste route pas actief wordt in blok 18 en niet in het rijwindow ten alle tijden actief is maar dan zou de route ook moeten gelden en dat zie ik niet gebeuren.

Wellicht kan iemand naar de database kijken en ontdekken wat ik over het hoofd zie. Het leek zo eenvoudig.

Bij voorbaat dank,

Marcel




Download Attachment: Marage.bck
138,27 KB

marcel01

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 okt 2013 :  09:39:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcel,

Je hebt bij je vaste routes aangevinkt dat ze eenmalig moeten worden uitgevoerd, als dat eenmaal is gebeurd zal het vinkje in het rijwindow bij de vaste route verdwijnen. Is dat soms je probleem?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 24 okt 2013 :  13:46:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Bedankt voor je reactie.

De keus om eenmalige route aan te vinken is gedaan omdat de te kiezen routen starten in richtingsblok 18 en na het bereiken van de vrije blok (26,32,33,37 of 38) wordt er automatisch verder gereden. Dit tot blok 18 weer wordt bereikt en overnieuw begint.

Als er inderdaad gebeurt wat je aangeeft dan klopte mijn theorie dus niet.

De eenmalige route heb ik er uitgehaald en nu na een uurtje blijven de route actief en de vinkjes in de rij window blijven ook staan.

bedankt voor de tip.

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 okt 2013 :  16:49:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcel, een route start alleen als hij actief is dus als het vinkje is geplaatst.
Wil je een route door een loc laten starten dan zal je met speciale acties moeten gaan werken, dan kun je een route volgens een bepaalde voorwaarde laten starten. Je theorie klopt nog niet helemaal, je mist nog een stapje.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 24 okt 2013 :  20:05:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Hier ga ik s even goed over nadenken.

Het lijkt allemaal te werken maar starten via een speciale actie ga ik me even in verdiepen. Vooral ook omdat van deze optie nog geen gebruik gemaakt heb tot nu toe.

Dank je.

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina