Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 735 / Bezoekers Vandaag: 14147
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hulp bij omlopen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sijsje 6738

13 berichten

Geplaatst - 21 okt 2013 :  21:11:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers
Het lukt me niet om een omloopsituatie in Blok 54 goed te laten werken.
Dit blok is 200 cm met een remmelder (sectie van 150 cm) en een stopmelder (sectie 50 cm).
De loc (Railion 2) stopt keurig aan het eind van het blok,slaat de lengte van de wagons op, koppelt los, en keert in het volgende blok, gaat terug via het naastliggende spoor, keert en gaat op pad om weer aan te koppelen.
Hier gaat het steeds fout; de loc blijft doorrijden tot de stopsectie en haalt dan pas de lengte op.
Wat doe ik niet goed?

Rob

Download Attachment: Royal.bck
441,79 KB

n160weer

Netherlands
76 Posts

Geplaatst - 21 okt 2013 :  23:32:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rob

Je moet ook zorgen dat je eerst en laatste wagon van je stam worden gedetecteerd door de stopmelder van het blok.

Dit zal mogelijk het probleem oplossen.



Groetjes
Walter

n160weer win-xp selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
343 Posts

Geplaatst - 22 okt 2013 :  01:33:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rob,

Je kan ook, als je stam geen detectie heeft, de loc laten stoppen op de 1e melder bij het binnenrijden en dan x cm doorrijden tot er is aangekoppeld.

In de vaste route stel je dat in door te dubbelklikken op het (aankoppel)blok, window "Vaste treinroute gegevens blok" en dan bij "Alternatieve stopplaats" waar je een 1 in vult (eerste melder uit de blokgegevens).

Hierachter kan je vervolgens het aantal cm invullen wat er moet worden doorgereden.

Met vriendelijke groet,

Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

Sijsje 6738

13 Posts

Geplaatst - 22 okt 2013 :  08:44:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Jack; Walter
Dank voor jullie reactie.
Lijkt me idd de oorzaak; heb bij de 'condities' voor omlopen dit eigenlijk nergens zien staan.
Ik had al wel een paar wielen volgesmeerd met weerstand lak, maar zonder effect.
Ben bezig om 1 wagen (het betreft een olietrein) van een sluitlicht te voorzien (methode Karst Drenth) en zal er een tweede bij maken. Dan heerlijk een schakeling maken opdat de 1 aan en de andere uit gaat. In de tussentijd de optie van Jack uitproberen.
Dank voor de eye-openers
Rob
Ga naar bovenaan de pagina

Sijsje 6738

13 Posts

Geplaatst - 24 okt 2013 :  16:06:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Nog even ter afronding, want het werkt...eindelijk.
Naast idd de noodzaak tot volledige detectie bleek ook dat het uit 2 secties bestaan van het blok een knelpunt is.
Zo bleven beide bezetmelders bezet en bleef de lok keurig voor het blok staan. Een tussendeel gemaakt, met de bekende via de diode lopende aansluiting, vervolgens de door Jack aangegeven instructie ingeregeld en het werkt.
Kost een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat.
Rob
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina