Auteur |
Onderwerp |
|
sjoef
Netherlands
94 berichten |
Geplaatst - 17 okt 2013 : 15:11:52
|
Hallo, ik heb, zoals het onderwerp aangeeft Kato wissels. Nu vraag ik me af of het zinvol is om voor power routing of voor non power routing te kiezen voor de wissels in het schaduwstation? Dus met andere woorden, kies ik voor spanning op alle sporen tegelijk tot aan het geisoleerde stuk, en daar moet ik dan uiteraard wel voor aparte spanning zorgen, of alleen spanning op de rail waarvan koploper beslist welke trein er mag gaan rijden? |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2013 : 17:31:49
|
Sjoef,
Volgens mij is koploper daar nu juist voor bedoeld om te beslissen welke trien er gaat rijden, anders heb je een analoge baan met stroomloze delen, dat lijkt me bij een digtale computergestuurde baan niet echt de bedoeling. De decoder in de loc bepaald of de loc rijdt of stilstaat.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
sjoef
Netherlands
94 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2013 : 19:18:57
|
Wim, dank voor je reactie. Ik begrijp dat koploper beslist dat via de decoder welke trein gaat rijden. Alleen zat ik te twijfelen of alle opstelsporen tegelijk spanning moesten blijven houden of alleen het spoor dat door koploper geselecteerd wordt om een trein van een opstelspoor te laten verteken.
mvg Jos
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2013 : 19:36:19
|
Jos, ik heb bijna het idee, dat je nog niet begrijpt van digital rijden inhoud. Maar voor alle duidelijkheid in een digitaal bediende baan zitten geen stroomloze sectie, alles staat altijd onder volledige spanning.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
sjoef
Netherlands
94 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2013 : 11:55:07
|
Wim, ik begrijp dat de hele baan onder spanning moet staan. Alleen kan ik in het schaduwstation door middel van de wissels de opstelsporen stroomloos maken tot dat koploper de wissels weer omzet om een trein te laten vertrekken. Zo blijft bijv de decoder niet constant onder spanning staan. En ik bedoelde met mijn vraag of dat verstandig is.
Mvg
Jos |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
sjoef
Netherlands
94 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2013 : 12:58:42
|
Wim.....helder. Dank voor je antwoorden.
Jos |
|
|
|
Onderwerp |
|