Auteur |
Onderwerp |
|
juffrouwjannie
Netherlands
27 berichten |
Geplaatst - 13 okt 2013 : 20:51:18
|
Hallo,
Ik heb een groene Mat 54 gekocht voor N spoor en hierin een decoder gezet. Trein rijdt geweldig, alleen in koploper wil de binnenverlichting niet gaan branden(wel als op de I.B op F0 druk). Ik vermoedt dat ik in koploper een functie moet aanzetten alleen ik kan hem na een weekend zoeken nog steeds niet vinden. Weet iemand raad?
Groetjes Hans
N- Spoor Koploper Nederlands Heden |
|
eddy61
Belgium
33 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2013 : 21:27:00
|
hallo
staat hij bij onderhouden locomotieven ( licht aansturen ) aangevinkt
mvg eddy 61
eddy |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2013 : 22:29:37
|
Hans,
En zonder koploper werkt het dan wel als je op de centrale zelf op F0 drukt. Overigens is F0 voor de front en sluitverlichting in 99,9% van alle gevallen en zit een binnenverlichting meestal op een hogere functie die niet rijrichting afhankelijk is Meestal F1 kan op een hogere functie zijn.
Eerst kijken of het via de centrale werkt dan moet het ook via koploper werken, die geeft namelijk dezelfde opdracht als jij via de centrale en het knopje.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 14 okt 2013 : 10:25:36
|
Hans, nadat je dat hebt opgelost, kun je misschien even vertellen hoe je de bezetmelding van de motorwagen opgelost hebt. Want alleen de stuurwagen neemt stroom.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 14 okt 2013 15:19:11 |
|
|
juffrouwjannie
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2013 : 21:37:49
|
Hallo Theo, Wim en Eddy
Bij onderhoud locomotieven staat licht aan. Als je Mat 54 laat rijden via de IB en je gebruikt F0 dan gaat het frontlicht en sluitlicht aan of uit. Gebruik je F1 gaat de binnen verlichting aan of uit. Gebruik je daarin tegen koploper branden wel front en sluitlichten maar niet de binnenverlichting. Ik vermoed dat er binnen koploper een instelling gemaakt moet worden, maar weet niet welke. Het probleem met bezetmelden is nog niet opgevallen.
Gr. Hans
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2013 : 21:57:48
|
Hans,
Heb je dan bij onderhouden locomotieven de functies aangemaakt/benoemd? Anders gewoon even een backup van je database hier plaatsen kijken we er even naar en geven dan aan wat er mis is.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2013 : 22:05:31
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door juffrouwjannie
Het probleem met bezetmelden is nog niet opgevallen.
Pendelt de trein of rijdt hij altijd in dezelfde richting ? In het laatste geval merk je het andere stopgedrag niet.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
juffrouwjannie
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2013 : 18:44:39
|
Hallo,
Wim bedankt voor je opmerking, dit had ik inderdaad niet aangemaakt. Net even gedaan en hij werkt. Top
Theo de trein op het moment een kant uit dus ik merk het niet. Aankomend weekend ben ik vrij dus ga ik het uit proberen. Mocht ik een oplossing hebben laat ik het weten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gr. Hans
|
|
|
Onderwerp |
|