Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 387 / Bezoekers Vandaag: 6807
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1039
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vraagje over centrales en Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcobello

103 berichten

Geplaatst - 23 sep 2013 :  21:58:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Welke centrale kan ik gebruiken met Koploper als er op mijn computer geen seriële poort zit en ik niet met adapters (van USB->serieel) wil werken (wegens kans op lang moeten zoeken vooraleer het werkt)?

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 23 sep 2013 :  22:50:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Kolencentrale?

Grtzz Rob


Geen gelul >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 sep 2013 :  00:03:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marcobello,

Geen serieele poort is geen probleem.
Maar naar welke centrale gaan je gedachten naar uit?

Wat niet werkt is de CS2 van Marklin.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 24 sep 2013 :  15:44:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een twin-center van Fleischmann (dat noem ik een centrale). Maar ik zou een nieuwe willen aanschaffen en ineens mijn computer wisselen. Met welke recentere centrales werkt Koploper samen als de communicatie tussen centrale en computer via USB gebeurt?
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 sep 2013 :  16:36:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Alle centrale met een USB aansluiting, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Wat is er dan mis met je Twin-Center is toch een prima centrale en ook die kan via USB werken te samen met een adaptor.
En beter nog via een LocoNet-Interface, ben je verlost van spontane resets.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  13:20:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim

Mijn gedachten gaan naar geen enkele volgende centrale uit. Ik probeer me te oriënteren en vraag jullie (dit forum) welke de meest handige centrale is die ook met Koploper samenwerkt en niet communiceert via de seriële poort.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  14:42:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Gewoon je Twin-Center, met een USB to Serial adapter en eventueel een LocoNet-interface. Waarom een hoop geld uitgeven als je al iets goeds hebt.

Niet via USB b.v. een Tams of een ECoS of een Lenz Digital Plus en nog veel meer.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Freak

68 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  16:45:15  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcobello

Mijn gedachten gaan naar geen enkele volgende centrale uit. Ik probeer me te oriënteren en vraag jullie (dit forum) welke de meest handige centrale is die ook met Koploper samenwerkt en niet communiceert via de seriële poort.

ESU ECoS via Ethernet
Uhlenbrock IB-Com, IB-Basic en IBII via USB
Tams Master Control zowel USB als RS232


Mvg,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 25 sep 2013 :  21:43:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marcobello,

Ik sluit me aan bij Wim. Een TwinCenter is een prima centrale voor Koploper. Als je Koploper gebruikt, heb je maar een eenvoudige centrale nodig, omdat Koploper het denkwerk doet. Ik rij al jaren met een Twincenter, de USB-Serial kabel van het forum en een XP Toshiba laptop naar volle tevredenheid.
Als je je TwinCenter per sé wilt vervangen door een volledig USB-systeem, zou ik gaan voor het meest eenvoudige systeem, Meer heb je voor Koploper niet nodig.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 13 okt 2013 :  13:48:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je geen gedoe wilt hebben met usb-serieel dan is de Tams denk ik een goede keus. Hij werkt van binnen bijna net zo als de Intellibox maar heeft voor jou het voordeel dat je met een normale usb-kabel je computer kunt aansluiten aan de Tams. Bedenk wel dat je minimaal een booster nodig hebt en eventueel extra moet kopen. In de meeste centrales zit een booster ingebouwd en dat is bij de Tams niet het geval. Een Marklinbooster is bijvoorbeeld al ok en sluit je in tien seconden aan, Tams adviseert wel om geen verschillende boosters door elkaar te gebruiken, hoewel dat in de praktijk vaak wel kan.

Het installeren van de Tams is een kwestie van het programma van een cd installeren. Mogelijk zijn updates beschikbaar via de site. Bedenk dat er een apart installatieprogramma is voor de usb-poort en dat moet je draaien nadat de andere zaken zijn geïnstalleerd. Dan is het usb-kabel (standaard) aansluiten en lopen, Koploper ondersteunt de Tams. Het is een voor de huidige tijd mogelijk een centrale met minder toeters en bellen, maar het werkt uitstekend. Zoals eerder opgemerkt: Koploper doet het werk.

mvrgr

Tom Prins




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 13 okt 2013 :  13:49:32  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door tomprins

Als je geen gedoe wilt hebben met usb-serieel dan is de Tams denk ik een goede keus. Hij werkt van binnen bijna net zo als de Intellibox maar heeft voor jou het voordeel dat je met een normale usb-kabel je computer kunt aansluiten aan de Tams. Bedenk wel dat je minimaal een booster nodig hebt en eventueel extra moet kopen. In de meeste centrales zit een booster ingebouwd en dat is bij de Tams niet het geval. Een Marklinbooster is bijvoorbeeld al ok en sluit je in tien seconden aan, Tams adviseert wel om geen verschillende boosters door elkaar te gebruiken, hoewel dat in de praktijk vaak wel kan.

Het installeren van de Tams is een kwestie van het programma van een cd installeren. Mogelijk zijn updates beschikbaar via de site. Bedenk dat er een apart installatieprogramma is voor de usb-poort en dat moet je draaien nadat de andere zaken zijn geïnstalleerd. Dan is het usb-kabel (standaard) aansluiten en lopen, Koploper ondersteunt de Tams. Het is een voor de huidige tijd mogelijk een centrale met minder toeters en bellen, maar het werkt uitstekend. Zoals eerder opgemerkt: Koploper doet het werk.


Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 13 okt 2013 :  13:50:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dubbel gepost, sorry.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina