Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 334 / Bezoekers Vandaag: 396
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 334
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Berends

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 21 jun 2013 :  17:28:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag Wim,

Je voorstel om een vrije bezetmelder te gebruiken omdat de spanning op de bezetmelders te hoog zou zijn bij aansluiting op de Rautenhaus-centrale is me achteraf toch niet duidelijk.
Kun je via een schema aangeven hoe je dit precies gedacht hebt.
De massadraad gaat nu rechtstreeks van de bezet-unit naar de centrale en dat geeft volgens jouw problemen.
Moet ik nu een draad trekken van de vrije bezetmelder naar de centrale?,doch hoe wordt dan de massa verzorgd??


mvg.Jan

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 21 jun 2013 :  18:13:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jan,

http://rosoft.info/HandboekS88Sd16-n.html

Hier staat een soortgelijke situatie, welles waar met andere componenten, maar het princiepe is en blijft hetzelfde.
Zoals aangegeven is er een diode-schakeling nodig voor de delen zonder detectie, nu heb je even geen diode-schakeling bij de hand, dus kun je die door een nu nog vrije melder vervangen die je gebruikt voor alle delen zonder detectie, zodoende dat de hogere spanning van de delen zonder detectie omlaag gebracht wordt en op hetzelfde spanningsniveau gebracht wordt als de delen met detectie.

Suc6 en hou de boel heel.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina