Hallo, Ik hebbde volgende vraag. 1 trein met rijtuigen loopt in 1 blok steeds uit de rails. Nu wil ik opgeven dat deze loc met deze treinsamenstelling niet in het specifieke blok mag komen. Hoe kan ikmdat in koploper instellen zonder dat dit voor al dit soort treintypes geldt? Bedankt voor jullie reactie alvast.
Ik zou dit regelen met een variabele route. - Bij de stamgegevens geeft je b.v. de omschrijving trein-.. niet naar blok ... - vervolgens geeft je aan dat dit voor het rijwindow geldt. - En op het tabblad richtingsverbod geef je aan vanuit welk blok er niet naar blok .. mag worden gereden. - Vervolgens kan je in het rijwindow op het tabblad rijgedrag bij de variabele route de beperking aanvinken en zal de bewuste trein niet meer naar dit blok gaan.
Halo Piet, Dank voor reactie. Ik ga het op deze manier proberen. Is er nog andere optie dan een variabele route maken? Ik kan dan wel automatisch blijven rijden?
Bert, een variabele treinroute is een uitzondering of beperking op het algemene treinbedrijf al dan niet automatisch of handbediend. Als jij toepast wat Piet je aangeeft dan bereik je het doel wat je voor ogen hebt. En anders gewoon zelf eens proberen, misschien gaat er dan wel een geheel nieuwe wereld aan mogelijkheden open.