Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 162 / Bezoekers Vandaag: 3705
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Alternatieve keerplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Raoul

Belgium
116 berichten

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  15:30:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,
Volgende situatie had ik eerder opgelost maar na een PC probleem moest dit terug gedefinieerd worden en ik slaag er niet meer in.

Vertrek vanuit kopstation spoor 126 naar spoor 178 (links van de schijf). Daar moet de trein keren en naar blok 185 rijden. Ik wil echter niet dat de trein tot aan de achterste bezetmelder (169) in blok 178 rijdt maar dat hij reeds keert als de eerste bezetmelder (151) terug vrij komt. Ik probeer dit nu door een alternatieve stopplaats kenbaar te maken in blok 178 voor treinen die vanuit blok 126 komen maar de trein keert pas als bezetmelder 169 bereikt wordt. De trein waarmee ik test is de BR80 met lengte 35 cm.
Bedankt en vriendelijke groeten,
Raoul

Download Attachment: 2011113212749.bck
242,89 KB

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2013 :  19:54:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,
Ik zag nog geen reactie maar ondertussen heb ik verder getest. Het viel mij op dat bij het definieren van een alternatieve stopplaats (keerplaats) het bezet worden ("Normaal") wel werkt maar het vrijkomen ("Vrijkomen") niet. Waarom weet ik niet. Ik heb dit kunnen testen omdat er naast bezetmelder 151 een tweede bezetmelder ligt (160 niet kenbaar gemaakt in blok 178). Als ik 160 opgeef als alternatieve stopplaats in mode "Normaal" dan werkt dit. Geef ik 160 op in mode "Vrijkomen" dan rijdt de trein weer tot het einde van het blok (bezetmelder 169).
Vriendelijke groeten,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  00:27:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja Logisch toch je geeft zelf op dat er pas actie ondernomen mag worden of gestopt mag worden als die bezetmelder vrijkomt, dus niet meer bezet is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  09:28:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Vergeet even de uitleg over het verder testen en laat ons terug keren naar de oorspronkelijke vraag.

In blok 178 wordt aangegeven dat tijdens het vrijkomen van de eerste bezetmelder (151 - komende vanuit blok 126) de trein moet stoppen (in mijn geval keren) en dit werkt niet. De trein rijdt door tot het bezet worden van de laatste bezetmelder (169) en keert dan pas.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  11:52:02  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Raoul


In blok 178 wordt aangegeven dat tijdens het vrijkomen van de eerste bezetmelder (151 - komende vanuit blok 126) de trein moet stoppen (in mijn geval keren) en dit werkt niet. .



Lijkt mij een verkeerde toepassing, je moet dit type van alternatieve stopplaats aangeven op tabblad blok 178 in de vaste treinroute, daar moet je tellen op de "hoeveelste" bezetmelder de gewenste stopplaats ligt om te keren.

AANVULLING: ik heb zelf blijkbaar beide oplossingen op mijn baan.
-Ik heb in mijn 2e vaste route in het tabblad blok aangegeven stoppen en dan...(bij jou standaard rijgedrag van blok).
-Bij mij geldt het alternatieve stoppunt ook vanuit alle richtingen naar dat blok toe, maar dat lijkt mij niet zo belangrijk .

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 31 mrt 2013 12:07:27
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2013 :  21:19:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,

Als ik je redenering las dacht ik dat het de oplossing kon zijn maar ik herkende niet de handelingen die ik moest doen. Zoals ik vertelde lukte het vroeger wel zoals ik het eerst zelf had ingevuld, maar blijkbaar trad stillaan Alzheimer light op. Ik heb in elk geval mijn eerder gekozen oplossing nog eens opnieuw ingegeven (en zoals daarvoor gesaved) en nu lukt de zaak wel. De oplossing is dus zoals meegegeven in de bck file. Waarom eerst niet en nu wel zit me nog wel dwars dus ik blijf er nog een tijdje mee verder testen.

Bedankt,
Raoul
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina