Hallo allemaal. Ik heb een probleem. In koploper sta diverse wissels zeg maar op afbuigen. Maar op de centrale staan ze op recht door. Ik heb al een vinkje aangezet op verkeerd aan gesloten. Maar dan krijg in een melding dat er in de centrale de kontrole is. In de centrale sta het dus goed Mijn vraag hoe kan ik het gelijk krijgen. Ik gebruik marklin wissel, koploper 7.5 pc op Windows xp en de centrale is van esu.
Ik geloof dat ik het niet goed heb vertel. Ik ziet antwoorden die het niet zijn. Het zijn digitale wissel met een decoder onder de wissel. Al ik ze omzet gebeurt er wat er moet gebeuren. Staand veranderd. Alleen staan de wissel verkeer. En rij de trein een verkeerd spoor op. Terwijl in koploper alles goed staat. Hoe kan ik het dit aanpassen dat ze gelijk staan?????
heb je de wissels op de centrale juist gedefinieerd /ik bedoel schakelt het symbool op je centrale conform de werkelijkheid? Je vraag lezend dus niet. Je moet in de centrale toch het probleem oplossen.
Adri dan lijkt het er toch op dat je de wissel verkeerd getekend hebt in Koploper. Elke wissel heeft verschillende symbolen, afhakelijk van de "default" toestand. Pas er eens 1 aan in de toestand zoals ook in de ESU centrale gedefinieerd. Wat jij beschrijft is iets dat vaker voorkomt en duidt meestal toch echt op een verkeerd getekend wisselsymbool.