Auteur |
Onderwerp |
|
Flmspoorn
Netherlands
33 berichten |
Geplaatst - 20 feb 2013 : 15:26:44
|
Goedemiddag,
Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar als ik koploper opstart en het groene spiegelei aan klik dat zie dat er gelijk verbinding word gemaakt met de centrale (profiboss).
Echter kan ik niet gelijk gaan rijden dat duurt ongeveer 30 sec tot 1 mimuut, bedien ik de profiboss dan zie ik wel communicatie.
Als deze tijd voorbij dan werkt koploper gewoon en kan ik automatische en handmatig rijden.
bij het afsluiten zie ik soms de melding " bezig met afsluiten communicatie interface en PC" in dit geval zijn beide spiegelei grijs en niet aan te klikken.
Wat doe ik verkeerd of heb iets ingesteld wat dit veroorzaakt.
Met vriendelijke groet
Martin
Kl 8 Fleischmann Loconet |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Flmspoorn
Netherlands
33 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2013 : 16:11:27
|
Wim,
Ik gebruik koploper 8.1 maar dezelfde melding had ik ook in Koploper 8
Het is geen ramp als je even moet wachten ik vroeg me af of ik iets verkeerd gedaan had.
Mvg. Martin
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Flmspoorn
Goedemiddag,
Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar als ik koploper opstart en het groene spiegelei aan klik dat zie dat er gelijk verbinding word gemaakt met de centrale (profiboss).
Echter kan ik niet gelijk gaan rijden dat duurt ongeveer 30 sec tot 1 mimuut, bedien ik de profiboss dan zie ik wel communicatie.
Als deze tijd voorbij dan werkt koploper gewoon en kan ik automatische en handmatig rijden.
bij het afsluiten zie ik soms de melding " bezig met afsluiten communicatie interface en PC" in dit geval zijn beide spiegelei grijs en niet aan te klikken.
Met vriendelijke groet
Martin
Kl 8 Fleischmann Loconet
Met vriendelijke groet
Martin
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2013 : 17:25:08
|
Martin,
Tijden de opstart procedure verzamelt koploper allerlei gegevens, waaronder lok instellingen, status van bezet/terugmelders en de wissels en seinen worden in de laatst bewaarde stand gezet.
Met name het lezen van de terug/bezetmelder kan even duren, als je dit in koploper op 128 modules hebt gezet, duurt het een poosje, zet dit aantal op iets meer dan er daadwerkelijk op de baan in gebruik zijn, en de tijd zal aanzienlijk korter zijn.
Maar 30 seconden kan ik niet echt lang noemen, waarschijnlijk zal je iets meer geduld moeten oefenen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Flmspoorn
Netherlands
33 Posts |
Geplaatst - 22 feb 2013 : 18:53:25
|
Wim,
Ik heb het aantal bezetmelders terug gebracht tot 5 en het probleem is opgelost alles werkt nu gelijk.
nog bedankt voor het bericht
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Flmspoorn
Goedemiddag,
Met vriendelijke groet
Martin
Kl 8 Fleischmann Loconet
Met vriendelijke groet
Martin
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 22 feb 2013 : 19:54:08
|
Martin,
Voor een volgende keer, druk onderaan op "reageer op onderwerp" ipv op de citaatknop en dan steeds je openingsbericht te quoten. Houdt het draadje wat overzichtelijker.
Ook in al je andere antwoorden in je andere draadjes doe je dat.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 22 feb 2013 19:55:36 |
|
|
|
Onderwerp |
|