Hallo, ik ben nu bezig met de seinen. Ik heb arm seinen die ik bedien met een gelijkstroom motor via een wisseldecoder van litfinski. Ik krijg het niet voor mekaar om de wisseldecoder te programmeren. Is het zo als je op het sein teken klikt dat deze dan om moet gaan? Ik voeg bij mijn treinbaan om te kijken of ik alles goed invul en aanklik.
Oke, maar als ik in onderhoud seinen ben dan kan ik wel kiezen voor nederlands armseinstelsel. maar kan vervolgens niets meer invullen. En hoe kan ik kiezen in baanontwerp voor armseinen? Programeren van de litfinski 4-weg decoder is toch doormiddel van het knopje in drukken en dan op het scherm een sein aanklikken?
Programmeren van wisseldecoder e.d. doe je gewoon met je centrale, daar heeft koploper helemaal niets mee van doen. Gewoon doen wat er in de handleiding van de decoder staat wat je moet doen, moeilijker dan dat is het niet.
Oke, maar als ik in onderhoud seinen ben dan kan ik wel kiezen voor nederlands armseinstelsel. maar kan vervolgens niets meer invullen. En hoe kan ik kiezen in baanontwerp voor armseinen?
Inderdaad niet. Gedaan en nu wel. in ieder geval werkt nu 1 sein. Als de trein moet vertrekken dan gaat de sein omhoog. Maar kan ik ook seinen door elkaar gebruiken? Dus in stations armseinen en alle andere blokken gewoon licht seienen?