We maken het allemaal wel mee (of ik moet me sterk vergissen), de zaak loopt in het honderd en alle treinen stoppen na een bepaalde ingestelde tijd. Prima voorziening in dit geweldige programma. Alleen, ik schik me elke keer weer rot als dan dat glasgerinkel klinkt. Daar ben je niet op voorbereid. Vooral als je alle geluiden doorversterkt.
Is er een mogelijkheid om het glasgerinkel zachter of desnoods uit te zetten.
Weet het niet helemaal zeker, maar vink bij: "Algemeen > Instellingen per database > Tabblad Algemeen 2" de bovenste optie "Meld onterecht stilstaande locs na x sec" eens uit.
Ik heb dat zo al jaren staan en ik hoor nooit het glasgerinkel.
Als je bedoelt dat na de boodschap van de "Onterecht stilstaande trein" alle treinen stoppen, dan klop je constatering. Als de boodschap niet komt (is uitgevinkt) rijdt alles door en zal je zelf tot de conclusie moeten komen dat er bij een stilstaande trein iets niet klopt.
De noodstop (Escape toetsenbord of op het scherm) doet het gewoon hoor. Ook bij kortsluiting.
Je kan ook kijken of je de file met het glasgerinkel in windows kunt vinden en deze aanpassen of door een ander geluidje vervangen.
Wederom bedankt. Ik ga inderdaad in Windows kijken om het geluid te bewerken of te vervangen. Heb zojuist al zitten zoeken maar nog niet gevonden. Gaat wel lukken.