Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 272 / Bezoekers Vandaag: 328
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Extra vertragingstijd
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

AStolk

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 08 jan 2013 :  00:29:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben nu een half jaar een enthousiast koplopergebruiker.(versie 8.0)
Nu heb ik een trein die stationsgeluiden kan afspelen voordat hij vertrekt. De extra tijd die daarvoor nodig is, is 12 sec.
Deze 12 sec vul ik in als extra vertragingstijd bij treintype/bloktype.
Ik verwacht nu dat deze tijd wordt opgeteld bij de vertrekvertraging ingevuld bij treintype (2 sec)
Echter er wordt nu een willekeurige tijd genomen tussen 2sec en 12sec. De trein vertrekt dus al wanneer de stationsgeluiden nog bezig zijn.
Met de decodervertraging werkt het wel maar bij elk rood sein werkt de decodervertraging ook en dat moet niet.
Is er nu toch nog een oplossing hiervoor?

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 08 jan 2013 :  11:57:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
AStolk,

Dat is geheel volgens de beschrijving

[Extra vertrekvertraging

Hier kan een extra vertrekvertraging in seconden worden ingesteld. Deze vertrekvertraging zorgt voor een willekeurige waarde. In onderhouden treintypes is reeds een vertrekvertraging vastgelegd. Dit is de minimale tijd die wordt gewacht na het mogen vertrekken van de trein. De maximale tijd is de vertrekvertraging uit onderhouden treintypes
plus de hier vastgelegde waarde. Er wordt nu een willekeurige tijd tussen deze twee waarden gekozen.]

Oplossing:
Vind je bij bloktypes
[Negeer vertrekvertraging

Wanneer een trein meteen moet gaan rijden als het kan, moet deze optie worden geactiveerd. Let wel op: in zichtbare delen van de treinbaan zorgt dit voor "Formule 1" effecten (sein op groen en meteen wegrijden van de trein). Zeker op stations duurt het altijd even voordat de trein gaat rijden nadat het sein van onveilig is afgegaan. Alle blokken met dit bloktype reageren op deze instelling.]

Dit kun je dus invullen bij de bloktypes op de vrije baan b.v.

Uiteraard werkt de optrekvertraging (decoder) dan nog wel en bouwt de snelheid langzaam op.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina