Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 195 / Bezoekers Vandaag: 4682
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Hoe voorkom ik deze deadlock situatie: OPGELOST
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

KdeB

Netherlands
152 berichten

Geplaatst - 29 sep 2012 :  16:37:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo lezers

Zal mijn probleem proberen uit te leggen
Op mijn rangeertafel heb 3 binnenkomst sporen defineerd als dynamische blokken 103 t/m 108, deze kunnen benaderd worden van blok 101 via 102 naar 103 of 105 of 107.
In blok 101 eigenschappen deadlock is gedefinieerd dat blok 102 vrij moet zijn en 1 van de 3 blokken 103,105,107 vrij moet zijn. tot zover gaat het goed, behalve wanneer in dit voorbeeld in blok 106 een lange trein staat, blok 105 geeft een resterende treinlente van 49 cm aan en blok is vrij , in blok 102 staat een trein met lengte 115cm en geeft aan 'past niet in reeks blokken' en dus in dit geval een deadlock.

Hoe is dit probleem op te lossen in het verder fantastische programma.

Download Attachment: mLelybaan.jpg
112,51 KB

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.

Bewerkt door KdeB op 02 okt 2012 14:42:12

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 sep 2012 :  18:47:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Lijkt mij geen echte deadlock..

maar probeer eens die deadlock eruit te gooien en gewoon een stopverbod te geven in 102. Dan gaat de trein van 101 slechts vertrekken als er genoeg plaats is in één van de binnenkomstsporen.
Ik denk dat je dat wil bereiken...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 30 sep 2012 18:02:23
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 30 sep 2012 :  13:28:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo

Dank voor je reactie, stopverboden, richtingsverboden het resultaat is hetzelfde trein gaat naar 102 en stopt, ipv doorrijden naar volgend blok 118.
Gekeken bij Logische- en speciale acties maar lost ook mijn probleem volgens mij ook niet op, mis iets in de trand van maximale treinlengte < of > dan treinlengte in blok.

Iemand nog een idee?

Mvg
Koos



Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 30 sep 2012 :  18:00:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je een stopverbod in blok 102 echt geprobeerd?
Het lijkt me sterk dat er dan nog een trein naar wordt gestuurd en vervolgens toch in dat blok stopt.

Huub

p.s. ik zou volgende keer even een backup van je database plaatsen, dat zegt meer dan een schermafbeelding van je baanplan
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 02 okt 2012 :  13:39:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo / Hubertus

Mea culpa

Stopverbod blok 102 werkt wel
Met de test had ik een verkeerd treintype geslecteerd, logisch dat het niet werkte met de testloc.
Beide nogmaals bedankt voor sturen in de goede richting

Mvg
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 02 okt 2012 :  23:50:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Oef ...

Je kan het stopverbod ook op blokniveau geven via aanvullende blokgegevens

Treinlengte zeer kort zetten en onderaan "actie bij te lange treinen" stopverbod aanvinken.

Dan geldt het stopverbod voor alle treinen bv. zelfs een losse lok.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina