Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 140 / Bezoekers Vandaag: 340
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lichtsluis
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sijsje 6738

13 berichten

Geplaatst - 18 jul 2012 :  20:29:18  Toon profiel  Reageer met citaat

Goedenavond,
Ben alweer enige tijd, als herintreder, aan het sporen, inclusief Koploper.
( 2 rail; Tillig, Rosoft - inclusief de hulp van Wim-, IB 2 en NL materieel). Aardig baantje opgezet en al veel geleerd, ook op dit forum.
Trek nu het land van de dynamische bloklengtes in bij een aantal (7) schaduwsporen. Heb de bezetmelders al samengebundeld en in Kpl eea voorbereid, maar stel toch vast dat eea niet werkt. Daarom voor de liefhebber ook maar even het bestand.

Moet wellicht dus met lichtsluizen werken en daarom mijn vraag wat een adequate lichtsluis is om ca 150 cm (ze komen schuin te staan) te overbruggen.
Zijn deze in de handel of moet ik ze zelf maken. (niet mijn sterkste kant).
En kan ik deze direct aansluiten op de bezetmelder welke de blokken bundelt?

met groet
Rob Prins

Download Attachment: Royal.bck
312,46 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 18 jul 2012 :  22:31:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rob,

En wat werkt er dan niet? Is misschien iets makkelijker zoeken als we dat weten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Sijsje 6738

13 Posts

Geplaatst - 18 jul 2012 :  22:44:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Treinen stoppen niet in eerste blok (4 t/7) en blijven ook daarna onhandelbaar. Moet ze met stopknop stilzetten.

Met groet
Rob
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 18 jul 2012 :  23:58:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Ergens in de pdf help staan netjes onder elkaar de eisen waaraan voldaan moet zijn wil het schaduwstation dynamisch werken.

blz 300 en nog wat..
Dat zijn een handvol eisen, anders lukt het niet. Het moet echt niet met lichtsluisjes.
Als ze niet in het eerste blok stoppen, staat er dan een trein in het tweede blok ? Anders is dit normaal.
Of je moet in combinatie bloktype eerste blok / treintype een wachtperiode opleggen. Normaal doe ik dat alleen voor het tweede blok, anders wacht hij twee keer

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 19 jul 2012 :  00:18:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rob,

Kan er weinig aan ontdekken wat er eventueel mis zou zijn, in simulatie werkt het zoals verwacht.
In de genoemde blokken wordt er alleen gestopt als het blok ervoor bezet is, anders rijd de trein door naar dat blok.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Sijsje 6738

13 Posts

Geplaatst - 19 jul 2012 :  07:31:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Dan ga ik nog maar eens even nog wat meer testen
Dank voor jullie reactie

Met groet
Rob
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 19 jul 2012 :  10:11:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Twee korte trajecten voor de lichtsluis hebben dan weer het voordeel dat je ze onder een hoek kan zetten en lengte winnen op de opstelsporen.
Ik zou er dan gelijk ook één kopen voor de lengtemeting van de trein, want de juiste lengte is ook kritisch.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina