Auteur |
Onderwerp |
|
Sijsje 6738
13 berichten |
Geplaatst - 18 jul 2012 : 20:29:18
|
Goedenavond, Ben alweer enige tijd, als herintreder, aan het sporen, inclusief Koploper. ( 2 rail; Tillig, Rosoft - inclusief de hulp van Wim-, IB 2 en NL materieel). Aardig baantje opgezet en al veel geleerd, ook op dit forum. Trek nu het land van de dynamische bloklengtes in bij een aantal (7) schaduwsporen. Heb de bezetmelders al samengebundeld en in Kpl eea voorbereid, maar stel toch vast dat eea niet werkt. Daarom voor de liefhebber ook maar even het bestand.
Moet wellicht dus met lichtsluizen werken en daarom mijn vraag wat een adequate lichtsluis is om ca 150 cm (ze komen schuin te staan) te overbruggen. Zijn deze in de handel of moet ik ze zelf maken. (niet mijn sterkste kant). En kan ik deze direct aansluiten op de bezetmelder welke de blokken bundelt?
met groet Rob Prins Download Attachment: Royal.bck 312,46 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Sijsje 6738
13 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2012 : 22:44:49
|
Wim, Treinen stoppen niet in eerste blok (4 t/7) en blijven ook daarna onhandelbaar. Moet ze met stopknop stilzetten.
Met groet Rob |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 18 jul 2012 : 23:58:23
|
Ergens in de pdf help staan netjes onder elkaar de eisen waaraan voldaan moet zijn wil het schaduwstation dynamisch werken.
blz 300 en nog wat.. Dat zijn een handvol eisen, anders lukt het niet. Het moet echt niet met lichtsluisjes. Als ze niet in het eerste blok stoppen, staat er dan een trein in het tweede blok ? Anders is dit normaal. Of je moet in combinatie bloktype eerste blok / treintype een wachtperiode opleggen. Normaal doe ik dat alleen voor het tweede blok, anders wacht hij twee keer
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 19 jul 2012 : 00:18:14
|
Rob,
Kan er weinig aan ontdekken wat er eventueel mis zou zijn, in simulatie werkt het zoals verwacht. In de genoemde blokken wordt er alleen gestopt als het blok ervoor bezet is, anders rijd de trein door naar dat blok.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Sijsje 6738
13 Posts |
Geplaatst - 19 jul 2012 : 07:31:38
|
Heren, Dan ga ik nog maar eens even nog wat meer testen Dank voor jullie reactie
Met groet Rob |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 19 jul 2012 : 10:11:07
|
Twee korte trajecten voor de lichtsluis hebben dan weer het voordeel dat je ze onder een hoek kan zetten en lengte winnen op de opstelsporen. Ik zou er dan gelijk ook één kopen voor de lengtemeting van de trein, want de juiste lengte is ook kritisch.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|