Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 73 / Bezoekers Vandaag: 4804
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Roco 66112 Coil/telescoopwagons in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

John21

Netherlands
25 berichten

Geplaatst - 28 jun 2012 :  19:41:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers

inds vandaag ben ik de blije eigenaar van de Roco Digitale coilwagonset art:R66112,
Nou wil ik graag dat in het mooie programma koploper, Ik de huiven open en dicht kan laten gaan door de wagons te laten functioneren als stuurstand rijtuigen.
Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Ik heb bij de eigenschappen van de stuurstandrijtijgen netjes ingevuld, (adres,en welke functies etc. etc.) Helaas gaan de huiven niet open wanneer ik in het eigenschappen ventster van de trein erop klik (onder het tabblad stuurstand)

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

M.vr.gr
John

JackvdW

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 01 jul 2012 :  07:01:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi John,

Ik heb ook zo'n set en dat werkt prima, maar heb je alle koppelingen die nodig zijn voor een stuurstand aangebracht.

Ten eerste natuurlijk de functies invoeren in de stuurstand.

Ten tweede bij de lok die hem trekt in "Onderhouden locomotieven" de stuurstand functies ingevuld.

Ten derde in het "rijwindow" op het stuurstandtabblad de stuurstand kiezen en vervolgens de locstuurstandfuncties koppelen aan de stuurstandfuncties (dit laatste is éénmalig en wordt onthouden als je de stuurstand loskoppelt).

Nu kan je op het functietabblad van de loc de stuurstandfucties terug vinden met een S ervoor en kan je ze bedienen.

Er is ook een tweede manier om de wagens te bedienen, je kan gewoon een eigen Rijwindow aanmaken voor de staalwagens met een eigen decodernummer. Je kan ze dan ook bedienen als ze bij de walserij coils moeten laden en er geen lok voor staat. Dit rijwindow staat gewoon altijd op handmatig en op het functie tabblad kan je de huiven bedienen.

Je kunt met "logische acties" in combinatie met de "soorten functies" nog veel meer mogelijkheden inbouwen.
Ik zet de logische acties dan weer in een "sequens" waardoor je ook één enkel huif kan laten openschuiven, dan iets later de tweede en weer later de derde en vierde.

Dit gaat in de sequens op een tiende seconde nauwkeurig (bij de functie zelf alleen in hele secondes) waardoor je de een huif exact op tijd kan stoppen. De sequens start met een schakelaar in het baanontwerp waardoor je hem handmatig maar ook in een vaste route kan bedienen.

Veel succes.

Groeten Jack.

Bewerkt door JackvdW op 01 jul 2012 07:03:04
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina