Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 76 / Bezoekers Vandaag: 2349
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 snelheid in test
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

roos

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 27 jun 2012 :  15:09:16  Toon profiel  Reageer met citaat
goedemiddag,

Is het mogelijk om in de testmodus dus testen zonder communucatie, de loc's van terugmeldcontact naar terugmeldcontact te laten gaan. Nu gaat het van blok naar blok met zeer grote snelheid.
Zoniet, is het dan mogelijk om de snelheid hiervan dan te verlagen.

Het gaat nu zo snel dat ik de volgorde van de schakelingen, denk aan het vrijgeven van wisselstraten en wissel, niet kan volgen.

Met vriendelijke groet Roos

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 jun 2012 :  15:33:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Roos,

Koploper laat de trein altijd rijden van blok naar blok. In Instellingen per database op tabblad Algemeen-2 kun je de interval generatie bezetmeldingen bij testen verhogen dat staat standaard op 750ms

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 27 jun 2012 15:34:50
Ga naar bovenaan de pagina

roos

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 27 jun 2012 :  16:03:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Wim,

Gewijzigd naar 3000. Kan nu volgen waarneer er wat gebeurd.
Heeft de instelling nog betrekking op het `normale rijden`.


Met vriendelijke groet Martin Roos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 jun 2012 :  17:02:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Roos,

Zoals de omschrijving van de instelling al aangeeft is het een instelling die betrekking heeft op het testen.
Tijdens normaal bedrijf worden er toch geen bezetmeldingen gesimuleerd.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

roos

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 30 jun 2012 :  15:13:54  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste Wim,


Zoals je zelf ook weet, als je basis instellingen gaat wijzigen, kunnen er vreemde dingen gaan gebeuren. Treinen die bv. door gaan rijden, in en uit schakeltijden die erg groot worden, en etc. Voorbeelden genoeg op het forum. Ik ben gewoon erg voorzichtig hiermee, rijd al 7 jaar met koploper met volle tevredenheid.javascript:insertsmilie('') En wil dit graag zo houden.

Ik geloof dat de verandering geen gevolgen heeft voor het normaal bedrijf tot nu toe.


Met vriendelijke groet,


Martin Roos

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 jun 2012 :  16:09:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Druk eens op de F1 als je op het bewuste veld staat. Wat zegt de helpfile dan?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 30 jun 2012 :  16:46:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Martin,

Dit lijkt me een beetje nutteloze discussie, lees zoals Paul ook al aangeeft de beschrijving eens, en als het het nog niet begrijpt, dan kun je je afvragen wat een instelling specifiek voor TESTMODE te maken heeft met de Realtime aansturing, en of daar een beinvloeding kan ontstaan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina