Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 198 / Bezoekers Vandaag: 15063
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 0000
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

V 200

Belgium
48 berichten

Geplaatst - 08 mei 2012 :  12:50:41  Toon profiel  Reageer met citaat
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Bewerkt door V 200 op 12 mei 2012 23:29:18

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  13:04:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ik heb in mijn glazenbol gekeken, maar ook daar niets gevonden.

Beste Jos, welke melders staan te pinken, bij welk blok horen die melders. Heeft het al wel gewerkt, maakt de lok wel goed contact?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  14:10:43  Toon profiel  Reageer met citaat
En wil de lok wel rijden via de "schuifregelaar" in het rijwindow ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
250 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  14:15:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,

Uit blok18/19/20 Via 21 naar 23 zal je in je tabblad een vinkje moeten zetten,je heb heel wat vinkjes niet geplaats!!!!

mvg Piet

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  15:01:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Heeft niets met je land keuze te maken, je database is onvolledig ingevuld, Bij blokeigenschappen heb je alleen het eerste tabblad ingevuld alle andere niet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  18:01:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat


Onderaan op het blokeigenschappen schermpje zie staat 'Uit blok' met daar naast 4 tabbladen 1, 2, 4, 61 Nu heb jij bij alle blokken waar er meerdere tabbladen zijn alleen het voorste (eerste) tabblad ingevuld, je moet dus zoals in dit voorbeeld plaatje ook de tabbladen Uit blok 2 en uit blok 4 en uit blok 61 invullen.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 08 mei 2012 18:02:57
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
250 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  18:13:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,

Ik zal een voorbeeld geven,eigenshappenblokken
Blok 21, uit blok18/19/20 Linksonder als op 18/19 of op20 klik krijg je een nieuw tabblad en dan zet je een vinkje naar blok 23,enz
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd voor je

MvgPiet

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 08 mei 2012 :  20:52:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Wat jouw volgende uitdaging wordt is de dingen te onthouden welke je zelfs van man tot man al meerdere malen zijn verteld in woord en beeld.
Maakt verder niet uit want dit was ook voor andere al zeker duizend keer herhaald. Zet hem op Jos je kunt het.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  13:10:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Dat is heel vervelend, maar vertel ons eens welke handelingen je verricht, om de lok naar het volgende blok te laten rijden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  14:00:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Wat ik in het verhaal mis is of je wel op het groene speigelei klikt zodat de verbinding gemaakt wordt met de IBII en of je wel de automaat aanzet doormiddel van het drukken op F8 op je toetsenbord en of het aanklikken van het icoon. Als de automaat niet aanstaat zal er ook geen gele lijn verschijnen.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  14:17:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

De Blauwe Pijl krijg je alleen als koploper kan kiezen voor maar 1 rij mogelijkheid kan de lok in het blok meerdere kanten op dan zul je hem moeten slepen naar het eerst volgende blok.

Mvg
Wim.

Dit is gelukkig ook nog niet zo vaak uitgelegd, dus kon het nog wel een keertje extra

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  15:15:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Lijkt er op dat je wissels nog bezet/gereserveerd zijn door een oude rijweg die waarschijnlijk op een niet al te nette manier is afgebroken.

Klik met via de rechtermuisknop op het gele wisselsymbool en haal het vinkje je weg bij Bezet. Daar even op klikken. Als het weer vrij is dan kun je het nog eens proberen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  15:42:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

En klopt het decodernummer van de lok dan wel welke je wil laten rijden?

Mvg
Wim.

PS.: Gelukkig maar dat ik het wel snap.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  15:51:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos, wat staat daar letterlijk? Staat daar soms onderweg naar blok 'bezet'

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1092 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  16:00:54  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door V200
vastekruis W en gewone W terug zwart lok geen zin ???
begrijp het niet meer

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
PS.: Gelukkig maar dat ik het wel snap.


Gelukkig maar Ik begrijp die cryptogrammen van Jos al even niet meer

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  16:12:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Je zou ons en mij een groot plezier doen als je antwoord geeft op de vragen die we je stellen. Misschien zijn we dan in staat uit te vogelen wat jij nu aan het doen bent.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  16:40:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

quote:
nog meerFEEST mij V 200 met geluid doet het dan wel snap er nog de ballen van


Dat laatste is het deel wat ik snap.
Je zult eerst moeten leren kruipen voor je de marathon van de big apple achteruit in looppas kunt afleggen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1092 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  16:43:06  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door V 200
tot mijn verbazing zet andere lok op de baan op een stuk niet automatich rijd ook niet stroom blijkt er te zijn enkele wagons
met licht dat licht is wel analoog denk ik maar ????


Jos kan je ons een plezier doen en deze zin (en alle andere) in begrijpbaar Nederlands (Vlaams mag ook nog ) op te schrijven.
Aan deze verzameling losse woorden is geen hout aan vast te knopen.
Hoofdletter, punten en comma's maken een verhaal zoveel duidelijker om te volgen.
De kans dat je dan goed verder geholpen is dan een stuk groter

En werk gestructureerd en probeer stap voor stap tot een oplossing te komen door o.a. de juiste informatie te geven en antwoord te geven op de vragen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  17:07:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,


Maakt verder niet uit, je bent weer een stapje verder, en daar was het om te doen uiteindelijk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  20:44:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Jos,

Zoals Eric ook al vroeg, zou je alsjeblieft hoofdletters, punten en komma's willen gebruiken? Foutloos hoeft echt niet, maar er is nu geen touw vast te knopen aan wat je schrijft.
Dan een advies om jezelf te plezieren.
Ga heel veel stappen terug en begin gewoon met een simpel baantje, zoals bijvoorbeeld uit de beginnershandleiding die je op www.pahasoft.nl kunt vinden.
Je database zit vol met fouten, wanneer je een probleem oplost, komen drie nieuwe problemen boven water. En door de enorm uitgebreide baan, wordt het voor een gevorderde al lastig te achterhalen wat er fout gaat, voor een beginner is dat gewoon een onmogelijke opgave.
En dan kunnen wij wel stap voor stap de oplossing aandragen, maar ik vrees dat je daar uiteindelijk niks wijzer van wordt.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  21:04:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door V 200

Beste Wim

beetje afgekoeld ik he of word weer verkeerd verstaan.bij terug opstarten kwam ik wat raar tegen.een scherm met(lok 11 rijd automatich.erzijn echter 1of meer onbekende blokken gevonden???.Locomotief is overgeschakeld op handmatig rijden)zeker niks met kopl te maken. mijn vraag nog altijd van in begin antwoord op.pagina 1&2 korekt???.ben beginner met kopl en weet dat ik nog veel moet leren daarom al die vragen aan alle proffi,s
dan waar alles normaal voor klinkt, neem het niet persoonlijk zo zijn er veel al gemerkt hoop dat er beginners op reageren.zou er mee topic willen starten dat ze allen uit hart spreken en voor..... gehouden worden.tenslotte is het hobby niet vergeten. in beroeps is het al moeilijk genoeg.he he is van men hart.
Mvg
Jos




Jos, en dan nu nog eens in begrijpbaar Nederlands, dan kan ik er op de juiste manier op reageren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Maurits71

United Kingdom
18 Posts

Geplaatst - 09 mei 2012 :  22:51:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jos,

ik kan aardig goed Nederlands lezen en ben gewent tussen de regels door te kijken, maar wat jij hier allemaal aan het brabbelen bent, ik heb geen idee.

misschien kan je vraag voor vraag stellen in Jip en Janneke taal, weet ik zeker dat jij een begrijpelijk antwoord krijg.

succes

Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen

Bewerkt door Maurits71 op 09 mei 2012 22:55:08
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  10:42:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat een heerlijk volwassen reactie van Jos, je ziet er zijn 62 jaar goed aan af.
Geeft ook zo'n goed gevoel aan de mensen die hier en in andere draadjes hun vrije tijd hebben gespendeerd om hem te helpen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  11:26:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Zou het eigenlijk niet moeten doen. Spijt me op voorhand als ik iemand tegen de borst stoot.

Maar deze opmerking uit een andere bron, stoot mij persoonlijk nogal tegen de borst.

quote:
En waar ik dan persoonlijk nog nooit wat van gehoord had.BV:vraag stellen maar geen antwoordt geven op probleem.(noem ik geen help forum)En snel wat verkopen en dan laten stikken moet er enkele gelijk geven hebben me persoonlijk gezegd pas op


We zullen even de kale feiten op een rij zetten.

Jos heeft gekocht 10 x s88-n 2x s88LN hij heeft daarvoor betaald 239,40
Daarvan draag ik 38,22 aan btw af. Blijft over 201,18.

Wat aan Jos niet in rekening is gebracht is de hulp aan huis.
Kosten voor mijn rekening:
34,-- Benz
9,40 Tel kosten
6 u hulp aan huis a 30,-- p/u 180,--

Totaal 223,40

Dan nog niet meegerekend de uren via het forum/email. Laten we maar zeggen dat hoort bij de normale service.

Dus ja, dat was echt een actie voor de snelle winst, alleen niet voor mij maar voor iemand anders.

Mvg
Wim.

PS.: Jos nog bedankt voor deze stank voor dank actie.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

V 200

Belgium
48 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  13:24:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim
Dat het zo moet lopen vind ik pijnlijk.De reatie,s op dit forum liggen me zwaar altijd
ben ik behulpzaam naar ieder die mij iets vraagd en heb dan nooit de atentie als mij iemand op zijn mannier wat uitlegt te antwoorden van ZEG onverstaanbaar,achter uit lopen marathon of nederlands ENZ.(Mag maar werd teveel).Als u op bezoek kwam heb ik gevraagd.Wat wil je drinken wil je blijven eten nee je moest naar feestje.VOLSTE RECHT.Nu heb ook gevraagd wat is mijn schuld voor uw rit(Vergeten).
WAS EN BEN JE DAAR DANKBAAR VOOR.Bagger dan wel alleen verder rijd nu met nog wat bijsturen .En vooral enkele hun uitspraaken dan proficiat.
Wim ik laat het verder rusten spijtig.
Mvg
Jos

mijn treinen komen nooit te laat

Bewerkt door V 200 op 13 mei 2012 13:34:20
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1092 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  13:52:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou Jos,

Bedankt voor al deze "lovende woorden" aan allen die je hebben geprobeerd te helpen
Ook bijzonder volwassen om je openingsbericht te verzieken en al je bijdragen te verwijderen.
Off topic: Dat is helaas een groot gemis van dit forum dat je ten alle tijde berichten kunt blijven aanpassen waardoor vaak het complete verband eruit gehaald kan worden. On topic.

We doen hier alle moeite om te helpen en dan is dit de dank.
Helpen betekend ook dat er van de vraagsteller enige medewerking gevraagd wordt.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina