Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 474 / Bezoekers Vandaag: 14921
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lange trein eerder stoppen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

AdrieE

Netherlands
123 berichten

Geplaatst - 13 mei 2012 :  07:34:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik vraag mij af of het ook mogelijk is om een trein die soms wat langer is dan normaal wat eerder te laten afremmen.
Nu komt het voor dat een zware goederentrein door lengte en zwaarte te weinig remweg heeft om op tijd te stoppen zodat hij op de stopsectie een noodstop maakt. Je kunt wel via baanontwerp bij het blok ervoor opgeven dat de snelheid moet worden verlaagt als er in het volgende blok moet worden gestopt maar dan is er nog remweg te kort. Is er ook een mogellijkheid om per treintype op een willekeurig punt aan te geven dat van af daar het remmen moet worden ingezet.

Groet Adrie

Koploper, MRDirect ROCO-multimaus s88XPressNetLI

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  10:36:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Weet je zeker dat die trein niet nog gewoon bezig is met het proces van leren remmen?

Als zelfs twee blokken al te kort is om nog netjes tot stilstand te komen, denk ik dat je snelheid en/of remvertraging erg hoog ligt.
Vind het ook vreemd dat een zwaardere trein zo'n effect heeft op je remweg.
Ik zou het probleem dan ook bij de bron aanpakken.
Dus snelheid (en eventueel massasimulatie) aanpassen.

Per treintype een willekeurig punt aangeven kan alleen indirekt door die combinatie van snelheid en massasimulatie. Na het leren remmen zullen dan locs met hetzelfde treintype ongeveer op hetzelfde punt starten met remmen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

AdrieE

Netherlands
123 Posts

Geplaatst - 13 mei 2012 :  11:55:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub,

Dit is eigenlijk geen probleem.
Maar op die manier zou het wel mogelijk zijn om grotere verschillen te creeren op zelfs een kleine baan wat denk ik de realiteit ten goede komt met de diverse treintypes. Dat zit je met een kleine baan niet altijd zo te klooien om zo groot mogelijke blokken te krijgen i.v.m. het remmen, wat dan niet altijd kan.

Ik kan de remtijd e.d. wel terug schroeven maar dan worden de verschillen wat klein vindt ik zelf op een wat kleinere baan.

Groet Adrie

Koploper, MRDirect ROCO-multimaus s88XPressNetLI
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina