Auteur |
Onderwerp |
|
ralph
Netherlands
35 berichten |
Geplaatst - 15 apr 2012 : 12:44:26
|
Beste forumleden tijdens de bouw van mijn baan heb ik een bocht(2 rails naast elkaar) iets wat te dicht op elkaar gebouwd, dus tijdens de treinenloop (wet van Murphy ) komen de treinen tegen elkaar, de rails ligt vast met een scenery, dus wil ik hier liefst niets aan veranderen, hoe kan ik met koploper er voorzorgen dat als een trein in het ene blok rijdt, er niet of langzamer wordt gereden in het andere blok hopelijk hebben jullie de oplossing mvg ralph |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2012 : 12:47:53
|
Ralph,
Niet rijden in het andere blok zou je kunnen doen met een deadlock. Langzamer zou ik geen oplossing voor weten en een botsing langzaam of snel blijft een botsing.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2012 : 12:51:28
|
Beste Wim je spreekt over een deadlock, kun mij uitleggen hoe dit werkt mvg ralph |
|
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2012 : 12:58:42
|
Forumleden meer info het gaat om blok 3 (uit 2,naar 4)en blok 9(uit 8,naar 10) deze lopen naast elkaar mvg ralph |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 16 apr 2012 : 09:16:26
|
Ralph,
Bij onderhouden blokgegevens kan je de deadlock gegevens invoeren.
Overal waar er gekozen kan worden voor blok 3 of 9 zul je moeten aangeven dat beide blokken vrij moeten zijn.
Zodra er dan een trein mag rijden van 2 naar 3 kan een andere trein niet van 8 naar 9, dit omdat 3 bezet is. Uiteraard ook als een trein rijdt van 8 naar 9 mag er geen van 2 naar 3.
Zie verder de helpfunctie.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
|
Onderwerp |
|