Auteur |
Onderwerp |
|
Flmspoorn
Netherlands
33 berichten |
Geplaatst - 23 feb 2012 : 18:43:16
|
Goedenavond,
Ik ben een beginnend Koploper gebruiker. Ik gebruik Koploper in combinatie met Fleischmann Profi Boss en als interface Loconet dit alles werkt goed.
Met de Handleiding van Chris Burger en de cursus Maliebaan waar ik veel van geleerd heb is het tot zover gelukt dat ik de baan laat werken in de test modus. Hartelijk dank daarvoor.
Ik heb de baan in test modus draaien met een paar simpele automatische routes.
Nu heb ik een vraag als ik mijn lok in het baan overzicht naar bv blok 4 sleep en dan het rij window opent dan dan is de pijl voor automatische rijden blauw en kan deze aanklikken voor automatisch rijden in ander blokken heb ik dat niet.
Wat heb ik of doe ik niet goed is er iemand die hier wellicht een antwoord op heeft.
Alvast bedankt voor de moeite
Mvg Martin
Download Attachment: FLMkoploper.bck 26,3 KB |
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2012 : 19:54:34
|
Martin,
Als je binnen koploper, maar 1 kant op kunt rijden (meestal in een kopstation), weet koploper welke kant de lok op moet. Je krijgt dan automatisch het blauwe pijltje. In jou geval dus Blok 4. Deze kan alleen maar naar Blok 9. Ook in Blok 10 zal koploper de blauwe pijl tonen omdat je alleen maar naar Blok 8 kunt. In een blok waar je 2 of meer kanten op kan rijden zal koploper dit niet geven, en moet je, zoals je aan aangaf, vertellen waar de lok heen moet.
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
|
|
Flmspoorn
Netherlands
33 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2012 : 20:00:42
|
Meine,
Bedankt voor de reactie ik begrijp hoe het zit.
Mvg Martin
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Dieky
Martin,
Als je binnen koploper, maar 1 kant op kunt rijden (meestal in een kopstation), weet koploper welke kant de lok op moet. Je krijgt dan automatisch het blauwe pijltje. In jou geval dus Blok 4. Deze kan alleen maar naar Blok 9. Ook in Blok 10 zal koploper de blauwe pijl tonen omdat je alleen maar naar Blok 8 kunt. In een blok waar je 2 of meer kanten op kan rijden zal koploper dit niet geven, en moet je, zoals je aan aangaf, vertellen waar de lok heen moet.
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl
|
Bewerkt door Flmspoorn op 23 feb 2012 20:03:11 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Flmspoorn
Netherlands